30 days song challenge in één dag.

Ik heb absoluut geen zin om elke dag te bloggen, veel te mooi weer, maar vind dit toch een interessante uitdaging. Daarom doe ik het ‘à la Micheleeuw’ : alles in 1 dag. Mijn muziekkeuzes zijn voor iedereen gekend, denk ik toch. Gewoon titel met uitvoerder en een woordje uitleg en een link. Het is zo al een hele boterham geworden.
Ik hoop dat jullie het zo goed vinden en zo niet : pech voor jullie. 😉

– Your favorite song
Dat is een moeilijke omdat ik er veel heb, zoals iedereen vermoed ik. Ik kies toch voor alles van Cher en in het bijzonder ‘Walking in Memphis’. Haar versie vind ik nog steeds de beste, al doet Udo het ook goed.

– Your least favorite song
Ik hou niet van boenke-boenke muziek dus kies zelf maar uit.

– A song that makes you happy
‘Love is All’ van Roger Glover. Dat brengt altijd een smile op mijn gezicht. Ik zet het dan ook altijd heel luid zodat ik kan meezingenbrullen.

– A song that makes you sad
Dat zal dan ‘Camouflage’ van Johnny Kendall zijn. Als ik deze hoor komen de tranen in mijn ogen. Omdat niet iedereen dit nummer zal kennen :

– A song that reminds you of someone
Die is simpel. Ik heb het hier al eens vroeger gezet : Labi Siffre met ‘So Strong’ ! Heel zeker ! Mijn vader had er me op attent gemaakt en nog steeds leef ik ernaar.

– A song that reminds of you of somewhere
‘Time’ van Pink Floyd uit de LP Dark Side of the Moon. We hebben dat liedje ‘bestudeerd’ in de les Engels. En zo ben ik verliefd geworden op die LP.

– A song that reminds you of a certain event
Dat zou dan ‘KungFu fighting’ van de Carl Douglas zijn. Dat speelde op de allereerste fuif waar ik, onder begeleiding van mijn broer, mee mocht. Het was een carnavalsparty in zijn jeugdclub en ik was verkleed als chinees. Daarom draaiden ze dat liedje vele keren en ik ‘moest’ erop dansen. Good times.

– A song that you know all the words to
Dat zijn er zo veel ! Ik ken bijna al mijn LP’s van buiten. Moet ik er toch ene kiezen ? Dan deze : ‘Dark Side of the Moon’ van Pink Floyd. Kies zelf maar een liedje maar niet ‘Money’ want dat vind ik niet passend op die LP, maar ze moesten een commercieeltje hebben, hé.

– A song that you can dance to
Zonder twijfel, waar ik het liefst op dans is ‘Radar Love’ van Golden Earring. Leg dat op en ik sta met mijn kop (en de rest) te schudden.

– A song that makes you fall asleep
Welke mooier dan een lullaby van de Mama’s and the Papa’s : ‘Dream a little dream of me’. Ik val er niet bij in slaap maar zou het wel willen.

– A song from your favorite band
Oei ! Weer zo’n moeilijke wegens zoveel. Ik hou zielsveel van Cher, ELO (Electric Light Orchertra), Wet Wet Wet, The Eagles, Tina Turner, Elton John, … al zijn dat niet allemaal ‘bands’ … Allée, doe maar ‘Castle in the air’ van Don McLean.

– A song from a band you hate
Ik hou niet meer van Simply Red. Niet meer sedert die keer dat ik speciaal naar Axion Beach Festival wilde om hem te zien en hij er duidelijk tegen zijn zin stond te zingen. Maar omdat het daar begonnen is met mijn schat, kan ik toch nog deze smaken : ‘Fairground’. Toch zet ik hier geen link. Ja, zo ben ik.

– A song that is a guilty pleasure
Van deze kan ik stiekem genieten : ‘Outside’ van George Michael. Het is duidelijk waarom, zeker ?

– A song that no one would expect you to love
De ‘Peer Gynt-Suite’ van Grieg met in het bijzonder ‘In de hallen van de bergkoning’. Deze had je niet verwacht, hé.

– A song that describes you
Ik zou willen zeggen ‘Crazy’ van Seal, zeker toen ik nog jong was. Of ‘Nobody’s Wife’ van Anouck, maar ik ben nu al bijna 12 jaar samen met mijn lieve schat, dus dat gaat ook niet meer op. Of ‘Sick and Tired’ van Anastacia, wanneer ik mijn leeftijd voel. Maar voor nu kies ik : ‘Still crazy after all these years’ hier in de versie van Paul Simon.

– A song that you used to love but now hate
Alle goede nummers die verkracht worden door sommige hedendaagse ‘muziekmakers’ door er een beat op te zetten, de mooie tekst te veranderen of de tekst op een ander nummer te zetten …

– A song that you hear often on the radio
Ik luister naar Radio 2 en daar draaien ze vanalles. Aangezien ik niet altijd ‘actief’ luister, kan ik nu op geen komen.

– A song that you wish you heard on the radio
Wat ze nog wel eens meer mogen draaien is ook een van mijn ‘old time favorites’ : ‘The Boxer’ van Simon & Garfunkel.

– A song from your favorite album
Ik heb tientallen favoriete albums en daar nu 1 liedje uit kiezen ? Bijna onbegonnen werk. Let me think. Ik kies deze van The Eagles omdat ik nog niets gekozen heb van hen.

– A song that you listen to when you’re angry
Aangezien het toch meestal een man is die mijn bloed doet koken heb ik dan zin om dit te zeggen. Ook schitterend om op te dansen. Hier is ze dan : Anouk met ‘Nobody’s Wife’.

– A song that you listen to when you’re happy
Een liedje dat ik altijd associeer met gelukkig zijn is ‘Believe ‘ van Cher. Ja, er is life after love. En ik kan het weten !

– A song that you listen to when you’re sad
Als ik al triestig ben en wil eens goed uithuilen leg ik ‘Wonderful Life’ van Black (herhaaldelijk) op en daar komen de tranen. Ik huil dan als een klein kind met snikken tot ik geen adem mee heb alsof heel het gewicht van de wereld op mijn schouders rust. Nadien voel ik me veel beter. Ook ‘De Roos’ van Ann Christy en ‘Circle of Life’ uit The Lion King (Elton John) zijn goeie tear jerkers voor mij. Om nog maar van ‘De Pastorale’ van Ramses Shaffy & Liesbeth List te zwijgen.

– A song that you want to play at your wedding
Been there, done that maar dan zonder feest of muziek. Dat het er nog eens zou van komen is zeer twijfelachtig. Maar zoals in het leuke programma ‘wat als’ dan zou ik moeten zeggen deze van ELO.

– A song that you want to play at your funeral
Wat ze zeker moeten spelen is ‘My Way’ van Frank Sinatra. Hebben we ook op mijn moeders begrafenis laten horen. Ook nog ‘Je ne regrette rien’ van Piaff voor mij. Dank je.

– A song that makes you laugh
Mag het eentje zijn waar ik met de dansers lach ? Ik heb altijd veel plezier wanneer ik mensen op de dansvloer zie de ‘Macarena’ dansen. De meeste kunnen het niet, maar doen verwoedde pogingen; de anderen vinden zichzelf sexy. Hilarisch ! Maar laat dat je niet tegenhouden. Gewoon doen !

– A song that you can play on an instrument
Heel simpel : geen enkele ! Ik kan geen muziekinstrument bespelen. Als kind vroeger nog blokfluit geprobeerd maar dat is niets geworden.

– A song that you wish you could play
‘Für Elise’ van Beethoven. Om dit te kunnen spelen wil ik nog pianolessen volgen, als ik eens veel tijd heb.

– A song that makes you feel guilty
Schuldig ? Schuldig ? Ik heb niets waarover ik me schuldig zou moeten voelen, dus kan ik zeker geen lied bedenken.

– A song from your childhood
‘In the summertime’ van Mungo Jerry. Met mijn toenmalig vriendinnetje speelde dat liedje dat we konden meezingen en de passanten vonden het leuk naar ons te kijken en wij vonden het leuk om bekeken te worden. En ja, vroeger kon je nog ‘have a drink, have a drive’ doen …

– Your favorite song at this time last year
Ik zou het echt niet weten. Wat was er populair verleden jaar ? Na een korte zoektocht kwam ik hier op. En ja, deze vond (en vind) ik zeer leuk van Michael Dublé.

Zo, ik denk dat jullie nu veel meer weten over mij. Hopelijk zeggen jullie nu nog ‘goeiedag’ tegen me wanneer we elkaar tegen komen. 😉
Nu terug naar de zon …

8 thoughts on “30 days song challenge in één dag.

  1. Een hele boterham maar zeker de moeite om te lezen en met heel veel goeie muziek. Al heb ik toch wat moeite om je in te beelden als klassiek opgeleide pianiste – ik zou eerder een rock chick verwachten die hevig headbangend gitaar speelt in een rockband. Weer iets bij geleerd.

  2. Imponerende lijst!
    En waarom zou je muziek keuze er voor zorgen dat er geen goeiedag maar gezegd zal worden? Ieder z’n meug hoor, ook bij muziek.
    Maar dat je zelfs de blokfluit niet onder de knie kreeg… 😛

    • Omdat ik nogal eigenzinnig uit de hoek kan komen en niet iedereen dat kan smaken. 🙂
      I know ! Muziek lezen kan ik ook niet en ik heb een geheugen als een zeef. Zal niet lukken, zeker ? 😀

  3. Verdorie, ik had niet eens door dat je terug aan ’t bloggen was, Mich. Mssn toch weer eens in mijne feedreader steken.

    Ik heb ook met de gedachte gespeeld om die 30-dagen challenge in 1 ruk te overlopen maar heb het uiteindelijk niet gedaan. ‘k heb daar spijt van want de meesten hebben geen zin om een ganse maand over muziek te moeten lezen.

    • Geen probleem. Ik blog niet (meer) elke dag dus normaal dat je er niet op gelet had. 🙂
      Ik had gewoon geen zin om me elke dag mijn hoofd over te breken. Liever alles in 1 keer. 😉

  4. Believe van Cher, hangt voor mij voor altijd samen met de geboorte van mijn oudste dochter. Het was toen een hit en ik hoorde het meermaals uit de radio van de verpleegsterskamer schallen (ik lag in de kamer er recht voor).

    Verder heel leuke nummers. Je hebt smaak. Maar dat wist ik al 🙂

Geef een reactie

