Kringloop ? Niet echt !

Aangezien ik mijn nieuwe sofa elk moment verwacht heb ik deze week gebeld naar Kringloop om de oude sofa van mijn schat’s moeder te komen ophalen. Die staat vooraan en de sofa waar we nu op vertoeven moet op die plaats komen.

Geen probleem zei de vriendelijke, moeilijk-nederlands sprekende dame. Ze komen die vrijdag in de voormiddag halen. Joepie !

Rond 10u30 gaat de bel en staan er 3 mannen voor de deur. Ze komen binnen en beslissen direct dat ze er niets kunnen mee doen ! Wat ? Er is niets aan ! Geen scheuren, geen vlekken. Het is natuurlijk geen nieuwe maar wat wil je ? Een beginnend koppel of iemand zonder veel fondsen zou er nog vele jaren plezier aan hebben. Kinderen kunnen er op ravotten of iemand kan er een slaapke op doen … Maar het had allemaal geen zin : ze zouden het niet meenemen. Ik moest maar bellen naar het grof huisvuil en die zouden het komen ophalen …

Dat heb ik dan maar gedaan. Daar kreeg ik te horen dat, aangezien ik geen week van voordien gebeld heb, het niet meer mee kon met de ophaling van 30 september. Ze zouden op 2 december langs komen ! Ik moest zorgen dat het die dag vanaf 7 uur ’s morgens op straat staat.

Mijn conclusie : als het niet meer nieuw is en in perfecte staat moet je niet hopen dat Kringloop het zal meenemen ! Is dat ook al een geldklopperij geworden ? Blijkbaar wel ! En ik die dacht dat het idee van Kringloop een poging was op de afvalberg kleiner te houden door te recycleren en om de mensen in moeilijkheden toch in comfort te laten leven voor weinig geld. Niet dus !

tn_IMG_0005 tn_IMG_0006

 

 

 

 

 

 

 

Als iemand bovenstaande sofa wil hebben :  geeft een seintje en je mag het gratis komen halen !

6 thoughts on “Kringloop ? Niet echt !

  1. We hebben ook al ervaren dat die kringloopwinkels kieskeurig geworden waren, maar dat het zo erg was verbaast me toch. Zijn de mensen zo kieskeurig geworden? In tijden van crisis zou je toch verwachten van niet. 😯 Rare wereld waarin we leven.

Geef een reactie

