Afscheid van Bobo.

Deze morgen rond 7 uur krijg ik een bericht : ‘Bobo zou dood zijn. Weten jullie van iets ? ‘ Neen, we dachten dat hij vrolijk aan het werk was. Dat we binnenkort contact zouden hebben om af te spreken en weer eens samen te komen.

Zijn gsm was blijkbaar niet in werking. Zeer vreemd ! De persoon die het aan die vriendin gemeld had was steeds in gesprek. Wij zijn zeer ongerust naar het werk vertrokken.

010508-0007Even voor 10 uur belde de vriendin met de triestige melding dat onze goede vriend Bobo zich op 23 augustus (!) van het leven had beroofd en dat hij in alle stilte al begraven was ! Ik heb dan ook mijn schat verwittigd en hoorde hem bleek worden. Ik ben beginnen wenen en kan niet meer stoppen !

Ik ben naar huis gekomen. Hier in mijn cocoon kan ik snikken, huilen, roken en snotteren zonder spiedende ogen. Zonder dat ik me ‘groot’ moet houden. Hier kan ik mezelf zijn. Ik, mijn poezen en mijn verdriet.tn_IMG_7102

Als ik denk aan ons feestje, hoe hij zich geamuseerd heeft en wij met hem. Hoe hij de volgende dag zo zijn best heeft gedaan om me niet te wekken met zijn luide, zware stem. Hoe we zitten napraten, vertellen en gelachen hebben, kom ik niet meer bij.

Ik kijk naar mijn nieuwe ringen, waarvan hij er 1,5 heeft betaald voor mijn verjaardag, en ik moet me inhouden om niet opnieuw te krijsen …

We hebben zijn mailadres (opnieuw) gekregen zodat we vlugger/gemakkelijker met elkaar zouden kunnen afspreken. We zouden zeker niet wachten tot 1 mei om elkaar terug te zien. Heel zeker niet ! Nog voor Nieuwjaar zouden we samen, met z’n 3-en, nog eens een avond-met-ochtend (hij zou weer blijven slapen op de zetel) lachend en drinkend doorbrengen.

tn_IMG_0128Uit niets bleek dat hij met een ‘ei’ zat of dat er iets verkeerd was (in zijn hoofd). Integendeel ! Ik heb hem nog, op zijn verzoek, alle foto’s van het feestje doorgezonden zodat hij, zoals hij het zelf zei : ‘nog eens goed kon lachen met alle dronken koppen’.

Ik voel me zo onmachtig. Ik voel z’n pijn, zo’n gemis … Het is niet eerlijk !

Wie zal er nu voor me zorgen op 1 mei, wanneer mijn schat zijn foto’s tn_IMG_6420neemt ?  Met wie zal ik nu staan lullen en zeveren ? Wie zal me voor het podium brengen wanneer ik wil dansen ? Wie zal me drank bezorgen als ik de bar niet meer vind ? Wie zal mijn haar ophouden wanneer ik moet overgeven ?

Bobo, we zullen elkaar nog terug zien. Daar ben ik zeker van. Dan moet je me eens uitleggen waarom en waarom je niets hebt laten blijken zodat we je misschien die finale daad hadden kunnen uit je hoofd praten. Ik weet nog, bij ons gesprek over Yasmine, dat je zei : als je zoiets wil doen, moet je er niet over kletsen maar gewoon doen ! Ewel, je hebt het gedaan, net zoals je gezegd had, maar toch …

Ik zal je missen. Het ga je goed. Hopelijk heb je nu vrede.

Ja, ik heb het zwaar …

12 thoughts on “Afscheid van Bobo.

  1. Ik vind hier eventjes geen woorden voor. Het leven zit toch verdomd raar in elkaar. 😯 Ik kende hem nauwelijks – enkel maar een paar keer ontmoet maar het doet me veel. 😦 😦 😦

  2. oh neen, wat verschrikkelijk om zoiets te vernemen en al helemaal verschrikkelijk als je het nooit hebt voelen aankomen. Veel sterkte voor jullie allebei en iedereen die hem kende!

  3. @ Allen :
    Heel erg bedankt voor jullie medeleven.
    Die vriendin is gisteren nog langs gekomen en we hebben er samen over kunnen praten tot we het een plaats konden geven.
    Ik denk dat ik in chock was. Na een moeilijk in slaap vallen en daarna veel dromen is dat nu over. Nu rest nog het verdriet van het verlies …

  4. ja Miche je kijkt tegen mensen aan en niet erin … ik doe juist mijn best, deels is het gewoon mijn natuur, juist alle emoties te delen al is het maar steeds iemand anders als je geen partner zou hebben …

    heel triest zulke dingen, gecondoleerd en sterkte Miche ♥ en idd eens zien jullie elkaar weer dan kan jet hem eens vragen ♥

Geef een reactie

