Wat zou jij doen 147 miljoen ?

Omgerekend, aan 4% intrest, komt dat ongeveer op 1 miljoen Belgische Frank per dag ! Rente alleen, want het kapitaal blijft staan. Elke dag opnieuw ! Daar word je toch gek van ?

Hoe lang zou het duren eer de decadentie toeslaat ?

Enkele dagen rustig zijn en je kan je een spiksplinternieuwe BMW of Mercedes of Ferrari of Porche of Lamborghini veroorloven. De week nadien weer opnieuw !

Of enkele weken ‘sparen’ en je kan een Jet kopen om je overal naartoe te vliegen in stijl. Wat een luxe !

Na een maand, de meest riante villa die je maar kan wensen. Met alles erop en eraan, natuurlijk. Waar je maar wilt.

En wat doe je de volgende maand ? Reizen ?

Dat krijg je toch nooit op ? Je kan toch niet blijven kopen ? Je zal veel moeten uit- en weggeven om aan de belastingen te ontsnappen. Ik hoop echt dat die mens niet in zijn ongeluk loopt. Met de voeten op de grond blijven zal moeilijk zijn, vrees ik.

Die Belgische winnaar had ‘maar’ 37,5 miljoen euro. Met zo’n bedrag kan je rentenieren zonder al die overdaad. Veel meer beter, vind je niet ?

13 thoughts on “Wat zou jij doen 147 miljoen ?

  1. Geen idee wat daarvan naar de belastingen gaat – behalve de rente op je spaarboek waarschijnlijk niet zoveel. Of het zou de btw moeten zijn op alle dingen die een mens koopt met dat geld.
    Gek zou ik niet worden – ik ben het nu toch al. 😛
    Van die 147 miljoen zou ik er rap een deel van kwijt zijn: Rode Kruis, Unicef, artsen zonder grenzen, … Het aantal goeie doelen is eindeloos. Niet dat ik alles zou weg schenken maar met 147 miljoen zou ik niet meer rustig kunnen slapen. Ik zou wel een huisje kopen, misschien een autootje (een Smart ofzo), een paar goeie fietsen, een bootje zou me ook wel aanstaan. Ik zou vooral ongerust zijn voor profiteurs en bloedzuigers die me het leven kunnen zuur maken. Die vind je helaas overal. 😦

  2. absoluut rentenieren, ik hoef al die luxe niet, maar ik zou naar de Schotse Hooglanden vertrekken met een leuk huisje in Glasgow als je weer eens behoefte hebt aan mensen en daar mooi oud worden, lekker veel schrijven mediteren en LEVEN …. ♥

  3. rustig slapen zou ik ook niet meer kunnen met zoveel geld(zelfs op de bank)maar ik wi well een deel daarvan hahaha,ik zou me toch een beetje beter voelen en een groot feest geven alle bloggers welkom maar helaaas

  4. @ Stef :
    Zou ik ook een goed doel zijn ? 😆
    Aan die zagen had ik nog niet gedacht …
    @ Lia :
    Daar kan ik inkomen !
    @ Watervrouwrje :
    Een blogmeeting moet niet veel kosten : iedereen brengt eten en drinken mee. Voor wanneer is het ? 😉

  5. @ Mich: dat weet je toch al? Ik heb je al vertelt wat je (oa) zou krijgen mocht ik ooit de lotto winnen.
    @ Lia: goed idee al zou ik persoonlijk eerder Ierland verkiezen.
    @ Watervrouwtje: een blogmeeting in de tuin van Mich is eigenlijk geen slecht idee. Alleen woont Mich niet alleen en haar vriend zou daar wel eens een ander gedacht over kunnen hebben.

  6. Hèhè. Wij hebben overlaatst eens uitgerekend hoeveel we zouden moeten sparen om 2000 euro per maand intrest te trekken (met het idee lekker te stoppen met werken). Ben het al vergeten, maar ’t was net iets te veel.

  7. @ Watervrouwtje :
    Het mag zeker in je tuin, wordt meestal zo gedaan, mits het weer het toelaat.
    Veel plezier !
    @ Zapnimf :
    Ach, zolang je genoeg hebt om alles te betalen en nog een beetje over hebt voor een extra-tje, is het leven toch al mooi ?

  8. wij hadden het er vanmorgen over: ik zou alles in mijn huis laten staan, een gemeubeld huis huren voor een paar maanden of een jaar en mijn huis laten ‘opdoen’. Verder het appartementsgebouw hierachter opkopen, slopen, mijn tuin uitbreiden en tegen de straat iets nieuws zetten zodat ik een garage zou hebben die aan de tuin paalt. Of twee garages, zodat ik mijn Citroën DS erin kan zetten. En het huisje van mijn vriend opknappen, dat mag ook. En ons een buitenverblijfje kopen in Bretagne. En uitdelen aan mijn beste vriendjes.

    En voor de rest ben ik content. Ik hoef geen zwembad want ik zwem niet graag. 🙂

  9. @ Elke :
    Zou je daar blijven of ergens anders een heel nieuw laten zetten, volgens jouw specificaties ?
    Ik ben ook tevreden met hoe ik nu leef, hoor !
    @ Madameblogt :
    Per dag 1 miljoen Belgische Frank aan intresten opkrijgen ? Ik zou het je eens graag zien doen ! Ja, de eerste paar maanden misschien, maar dan ? 🙂

Geef een reactie

