Grenzen.

Stef Bos heeft ons een zeer aangename avond bezorgd ! tn_IMG_6115

Zijn warme stem heeft ons beroerd met zang en woord. Zijn bindteksen waren wat lang, maar ik vond het zeer interessant omdat hij uitleg gaf over het liedje en hoe het tot stand is gekomen. Wat de achterliggende gedachte is en wat hij ermee wil uitdrukken.

Hij had het vaak over ‘grenzen’ : die tussen leven en dood, die op het einde van een liefde en opnieuw beginnen, …

Hij heeft zijn tijd in Zuid Afrika goed benut en heeft zijn ogen de kost gegeven. Enkele songs waren in die taal, maar zeer goed verstaanbaar. Zijn liedje ‘Tydbom’ is een aanklacht tegen de hebzucht van de regerende macht.

Zijn liefdesliedjes brengen tranen in de ogen van emotie. Zo puur !

‘Dia de la Muerte’ gaat over hoe ze in Mexico met de dood en de doden omgaan. Prachtig !

We hebben gelachen met de 3 delen van ‘Vodka’ of het relaas van een dronken man en de gevolgen in ‘Nevel’. Schitterend !

tn_IMG_6160Hij speelde in een kleine bezetting,  maar wel deze muziekanten die meegeschreven hadden met sommige nummers en dat was eraan te horen.

Ik voelde me verwend en vond het een voorrecht om hem te mogen bezig zien. Een aanrader !

6 thoughts on “Grenzen.

  1. ‘k Heb hem nog niet live bezig gezien maar heb wel al jarenlang een prachtige CD van hem: “Tussen de liefde en de leegte” waar ik nog steeds enorm van kan genieten.

  2. Ik vind Stef Bos ook heel speciaal.
    Hoe hij vertelt over Afrika, de wuivende palmen, de witte stranden, hij heeft zijn hart daar verloren.
    Ook zijn manier van zingen, hij staat daar heel ontspannen met de juiste uitstraling.
    Als hij weer eens komt optreden hier in de buurt, wil ik er ook naartoe.

  3. ja Stef Bos is een groot talent die wordt in Nederland ook enorm gewaardeerd, Papa van hem is ontroerend vind ik … goed dat jullie een toffe avond hebben genoten! ♥

Geef een reactie

