Waar is de rest ?

Dat de Brandweer van Hasselt zou winnen met hun naaktkalender wist ik al van het moment dat hun goede doel het National Burn Camp was. Wie kan zo’n doel nu negeren ? Ik vind niet dat ze de mooiste kalender hadden, maar kom. Eén had het goed uitgespeeld : via sms of bellen, dacht ik, moest gestemd worden. Kassa voor de zender ! Hoera !

Wat ik wil weten is : Waar is al het geld naartoe ? Ze hebben 7.000 kalenders verkocht aan 12.5 euro per stuk en er is (maar) 14.189 euro geschonken geweest. Mijn rekenmachien zegt dat ze dan 87.500 hebben opgebracht. Waar is die meer dan 73.300 euro naartoe ? De spuitgasten hebben ze zelf aan de man gebracht. Ook in boeken- en krantenwinkels waren de kalenders te koop. Zijn zij ermee weggelopen ? Ik denk het niet. Wie dan wel ?

Ik weet nu direct weer waarom ik niet meer schenk : er blijft veel teveel aan de bramen hangen …

10 thoughts on “Waar is de rest ?

  1. jammer dat er dan weer zo’n schaduw over heen moet hangen niet Miche? ik zal zo de link even klikken … ik hoop dat er nog ooit helderheid over komt want een goed doel supporten doe je voor 100% en niet slechts maar half …

    {-♥-}

  2. De VRT zal ook wel een deel van de koek gekregen hebben. Ik heb ooit eens een paar dagen van deur tot deur gegaan om knuffelbeesten te verkopen voor een goed doel tot ik te weten kwam waar het geld eigenlijk naar toe ging. Van de 100 BEF schoot daar uiteindelijk slechts 25 BEF van over. Al ben ik daar eigenlijk realist in want het zal bij al die acties wel min of meer zo zijn.

  3. Er is een tijd geleden een hele rel geweest rond de geldverdeling van Vredeseilanden en Damiaanactie en zo. Jammer, maar ergens wel logisch. Niets voor niets…

  4. Er blijft altijd wel geld aan allerhande pootjes kleven bij zo’n acties (er zijn altijd uitzonderingen, dat zeg ik er graag bij).
    Kalenders…ze smijten ze naar uwe kop, ik hoef er geen met blote firefighters omdat dat toevallig een TV programma is. Ben daar nogal dwaas in, bij mij valt er geen goededoelengeld te rapen. Er is geld genoeg, u en ik, de werkende mens, staat tenslotte al een deel van zijn loon af voor vanalles en nog wat. Als men dat goed besteedt is er geld genoeg voor bedoelde doelen. Tenzij ik me vergis, uiteraard.

  5. @ Drs. :
    Blij dat ik niet alleen ben.
    @ Lia :
    Blijkbaar is er niemand (anders) die er over valt …
    @ Zeezicht :
    Waarom stelt niemand anders de vraag ? Waarom komt er geen onderzoek en uitleg ?
    @ Madameblogt :
    Waarschijnlijk niet …
    @ Stef :
    De VRT had toch al de opbrengst van het stemmen !
    Daar word ik zeer triestig om.
    @ Nes :
    Toch jammer, hé.
    @ Margo :
    Je hebt gelijk over heel de lijn ! Toch blijf ik het jammer vinden.

Geef een reactie

