Zelf gedaan.

Ja, ik weet het : het is niet beter als wanneer je het zelf doet. Maar toch …

Ik heb de poezen buiten gesloten want niets is zo vervelend als steeds opnieuw te moeten beginnen.

Rond 10 uur ben ik eraan begonnen. Tegen mijn gedacht, moet ik toegeven. Bijna 2 uur later was ik voor 3/5 klaar. Na een korte pauze met een sigaret en een kop thee, ben ik er terug ingevlogen en heb ik de rest gedaan. Ik stond in schuim en zweet. Ja, het was warm en zo droogde het gelukkig vlug.

Toch mocht mijn schat nog niet binnen toen hij thuis kwam van zijn werk. Hij heeft dan maar eerst de boodschappen gedaan.

De douche na al dat werk deed deugd en als herboren kon ik genieten van mijn noeste arbeid. Na alles te hebben terug gezet, mochten mijn lieverds terug binnen.

Waarover ik het heb ? Over  kuisen , natuurlijk ! Mijn poetsvrouw was getuige bij een trouw en kon niet komen. Ik was van mening (wishfull thinking) dat mijn schat de hele dag thuis was, dan kon hij stofzuigen en ik dweilen, maar hij moest de voormiddag werken. Zo komt het dat ik het allemaal alleen heb gedaan. De Apranax nadien was nodig …

We zijn heel de week thuis en zullen er extra van kunnen genieten nu alles terug proper en net is.

Vandaag is het de verjaardag van Joke, mijn ex schoonzusje, en Anne-Sophie van de Cohiba ! Veel gelukwensen en have a good one !

9 thoughts on “Zelf gedaan.

  1. Hoera voor ons Michke! Ge hebt dat goed gedaan. Ik ga hier subiet in mijnen ‘hof’ scharrelen. En morgen weer niet weten waarom ik rugpijn heb. 😀
    Happy B-day aan de jarigen trouwens.

  2. Er zijn veel dingen die ik beter aan een ander overlaat dan het zelf te doen.
    Trouwen is een misdaad – nog een geluk dat er getuigen bij zijn om … te getuigen. 😈

  3. @ Lia :
    Zo ben ik ook maar mijn schat is een verzamelaar …
    @ Elke :
    Ik neem dan 1 Apranax en doe verder niets meer.
    @ Zapnimf :
    Het was niet te doen door de kattenpootjes en wanneer ik thuis in congé ben, heb ik graag dat het proper is …
    @ Stef :
    Ik doe duidelijk ook iets verkeerd want ik zit er even lang aan en doe maar de helft. 😉
    @ Nes :
    Daarom heb ik, normaal gezien, een dienstencheque-poestvrouwke. 😀

  4. Moedig van je Mich, zo zelf uwen troep opkuisen 🙂
    Heb jij ook altijd rugpijn na het poetsen? Ik ook, lage rugpijn, maar dat gaat altijd wel weer vanzelf over, na een uurtje of 8…

  5. @ Lia :
    Hij doet zijn best om het onder controle te houden dus klaag ik niet (veel) meer. 😉
    @ Margo :
    Ondanks de operatie nog steeds en ik heb geen geduld om te wachten tot het overgaat … 🙂

Geef een reactie

