Amai !

We zijn gisteren naar de voorstelling ‘The Cover Ups of Alabama’ geweest. Op weg er naartoe vraag ik aan mijn schat of hij eens wil nazien dat ik toch de tickets in mijn handtas heb gestoken. Ze zitten erin maar de datum is 3.04.08 ! Dat was de dag ervoor ! Ik moet het verkeerd in de agenda geschreven hebben. Aangezien er gisteren nog een voorstelling was, heb ik met een uitgestreken gezicht de kaartjes afgegeven en ze hebben niet op de datum gelet. Oef ! We waren binnen.

Hoe het was ? In 1 woord : INDRUKWEKKEND !

img_5019Johan Heldenberg (de homo uit de nieuwe tv-reeks ‘Jes’) en Ariane van Vliet spelen Didier/Monroe en Elise/Alabama. Hij is verzot op Amerika, maar eerder de ‘oude’ waarden van dat Land, en sleurt haar mee. Ze zijn een koppel en hebben een kind die sterft aan kanker wanneer ze 6 jaar is. Hun verwerkingsproces en hun eigen manier van rouwen is wat we te zien krijgen. Het geheel is doorspekt met schitterende Countrymuziek mede gebracht door Patrick Riguelle, Mario Vermandel, Dirk Naessens en Mich Verbeelen.img_5069

Hun emoties waren rauw, echt, op het genante af. De tranen vloeiden echt en het verdriet was tastbaar en eerlijk. De songs waren schitterend gekozen en steengoed gebracht. Er zijn nagels met koppen geslagen wat religies betreft en ook de huidige Amerikaanse waarden zijn door de molen gegaan.

We hebben gelachen, gezongen, ons hart voelen kraken en een traan weggepinkt. Het zaaltje was klein en we zaten dichtbij. Het was heel intiem en daarom zo reëel.

Na de voorstellen zijn er (weer) verschillende mensen komen vragen of mijn liefste de broer is van Riguelle. Ja, ze trekken heel goed op elkaar, maar neen. Ze hebben samen op school gezeten en dat is al. Het gesprekje met Patrick, achteraf, was leuk. Ik heb hem eens goed bekeken, heb ze vergeleken en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik toch de knapste en liefste van de twee gekozen heb.

4 thoughts on “Amai !

  1. hahaha Miche gelukkig maar stel dat je tot een andere conclusie was gekomen had je dat gehad :-S, altijd weer mooi om te lezen zulke verslagjes begeleidt met foto’s, top dat jullie zo genoten hebben en met die kaartjes kwam je goed weg 😉

    {-♥-}

  2. Pingback: The Broken Circle Breakdown. « Mich & co.

Geef een reactie

