Op ziekenbezoek.

Gisteren, na het werk, heb ik mijn zus naar huis gebracht. Zo kon haar man in zijn ziekenbed blijven want hij is 5 weken geleden geopereerd aan zijn rug.

Ik begon al ‘neen’ te zeggen toen ze vroeg of ik binnen kwam. Toen bedacht ik dat ik hem nog niet bezocht had sedert zijn zware operatie en heb vlug ‘ja’ gezegd. Voor eventjes.

Ik was ontreddert toen ik binnen kwam want hij begon wat te huilen toen hij me zag. Je moet weten dat ik samen woon met iemand die zegt ‘laat me gerust’ als hij ziek is, dus het was een hele verrassing hem zo te zien. Zeker omdat hij altijd het hoge woord voert en je hem bijna moet een slag geven zodat je ook eens een woordje kan plaatsen.

Hij zei dat hij pijn had, neen, geen pijn, maar kniezing en dat hij niet kon slapen en moe was. Hij vreesde dat het nooit zou beteren en goed zou komen. Ik probeerde hem moed in te spreken en zei dat hij een pijnstiller moest nemen. Dat wilde hij niet : hij wilde niet voor de rest van zijn leven afhankelijk zijn van die rotte pillen … Ik wist niet meer wat gezegd.

De reactie van mijn zus vond ik frappant : niet zagen en niet bleten ! Hier heb je water en een pil. Neem die zodat het over gaat ! Toen zei ze dat ze nog moest trakteren voor haar verjaardag en trok een fles Italiaanse Champagne open.

Terwijl we aan het praten waren moet hij die pil toch genomen hebben want hij is in slaap gevallen. Wij hebben die fles soldaat gemaakt en hebben zitten kletsen alsof we elkaar al enkele maanden niet meer gezien hadden. Zo op ziekenbezoek gaan is net zo aangenaam !

Ik was 2 uur later thuis van normaal, maar ik had mijn schat al via sms op de hoogte gebracht van mijn bezoek, dus was hij niet ongerust.

Deze morgen wist mijn zus te vertellen dat hij heel de avond en nacht geslapen heeft als een roos en dat hij vandaag weer zijn eigen zichzelf was. Ik ben blij want het was toch eventjes schrikken.

7 thoughts on “Op ziekenbezoek.

  1. ja mensen worden al snel anders als ze iets mankeren en de wanhoop nabij raken! gelukkig dat je besloot even te blijven je was op het juiste tijdstip op de juiste plek, waarschijnlijk was jij daar even nodig op dat moment die twee uurtjes 🙂

    {-♥-}

Geef een reactie

