Nog veel werk.

Ik heb het verslag van de plaatsbeschrijving onder mijn neus gekregen ter ondertekening. Het is een correct beeld van de toestand van ons huisje en ik ga er volledig mee akkoord.

Wat me wel opvalt, als ik de volledige opsomming zo droog lees, is dat er nog veel werk aan de winkel is. Dat stemt me een beetje droevig.

Ik had zo’n grote en mooie plannen toen ik het kocht. De verbouwingswerken zijn zeer vlog verlopen en daar is het bijna bij gebleven. De verder afwerking laat nog veel te wensen over. Toch in het oude gedeelte is er, buiten een laagje verf op de muren en laminaatparket op de grond, niets wezenlijks verandert.

Geen geld of geen tijd zijn excuses : als je iets echt wilt dan vind je geld en tijd. Neen, het is eerder ons luie ritme : gaan werken en niets meer doen, ook niet in het weekend. We zitten aan de pc of voor de tv. We hebben alle luxe bij ons dus vergeten we de rest van het huis.

Wanneer het terug warmer wordt zal ik proberen daar verandering in te brengen door hier en daar een werkje te doen. Die planfondlijsten en vloerplinten liggen nu al lang genoeg te wachten. Ook de balk in de voorplaats zal eindelijk aangepakt worden. Waar de verf afbladert zal ik afschuren en herschilderen. Zo kan ik nog eventjes doorgaan. Maar tegen volgende winter wil ik toch enige verandering zien.

Ik hoop dat het ons lukt.

10 thoughts on “Nog veel werk.

  1. dat is een herkenbaar patroon gaan werken en blij zijn weer thuis te zijn en dan vooral de verdere dag niets doen … idd maar gewoon voornemen en plannen maken, uitbesteden een idee mss?

    {-♥-}

  2. @ Elke :
    Ook nog zoveel kleine werkjes te doen ? Maar jij hebt ook nog grote werken te doen ! Die zijn hier gelukkig al gedaan. 🙂
    @ Zapnimf :
    Merci !
    @ Lia :
    Zal ik proberen. Uitbesteden is me te duur, aangezien we het zelf kunnen doen. Ook moeilijk om iemand te vinden voor zo’n apewerkjes.

  3. apewerkjes? hahahahaha schitterende uitspraak die kende ik nog niet, nou ik zei dat eigenlijk omdat we dus hier zo’n klussentema hebben die voor ene appel en een ei zulke ‘apewerkjes’ bij de mensen thuis komen doen 😉

    {-♥-}

Geef een reactie

