Leuk druk.

Gisteren was het hier druk :

Eerst is een vriendelijke jonge dame gekomen voor een ‘plaatsbeschrijving’, dit ter voorbereiding van de huizen die ze zullen bouwen. Ze heeft heel ons huis bekeken en alle gebreken, scheurtjes, foutjes, onafgewerkte dingen, … opgeschreven en gefotografeerd. Na het opstellen van het rapport zullen we die samen bespreken en ondertekeken. Ik krijg ook kopies van de genomen foto’s. Goed, nu moeten wij dat niet meer doen. Laat de werken maar beginnen, zo heb ik vlug mijn garage.

Na het eten is Stef langs gekomen, zoals afgesproken. We hebben het, natuurlijk, over het werk en de collega’s gehad. Maar ook over andere zaken zoals films, fotografie, computers, familie, vrienden, poezen, … Het was een zeer aangenaam bezoek.

Halfweg de namiddag is de computerdokter kunnen binnen springen. Ik had het hem gevraagd omdat de virusscanner geen updates wilde nemen. Na een onderzoekje wist hij ook niet hoe het kwam. Ik was blij want het is maar beschamend als iemand het in enkele klikken kan oplossen, hé. Hij heeft de virusstopper eraf gesmeten, opnieuw geïnstalleerd en alles werkt nu perfect. Hij heeft een volledige scan gedaan en alles was binnen de perken. Oef ! Geen schade. We zijn weer veilig.

Deze morgen heeft mijn schat geprobeerd op een kopie te maken van een film en het is niet gelukt. Jammer, maar ergens ben ik blij : niet iedere film is te kopiëren. Er zijn nog zekerheden in het leven.

Terwijl hij bezig was heb ik gekeken naar een opgenomen ‘Live at the Apollo’ met oa Lenny Henry. Ik lag plat van het lachen toen ik plots deze bezoeker zag. Mijn schat was vlug genoeg om deze beelden te nemen :

img_8236-kopie

  tn_img_8238

 

 

 

En weg was hij, zoals ik … Fijne zondag !

13 thoughts on “Leuk druk.

  1. Het was zeker aangenaam. Beter dan een gans weekend thuis te zitten. 😉
    Reigers zijn niet zeldzaam en passen zich gemakkelijk aan. Ik zie er veel – niet enkel langs de Damse Vaart maar ook langs de Reien kan je er af en toe zien. Zelfs niet zo ver van het station duren ze zich vertonen.

  2. @ Elke :
    Ik ben ook blij. Weet jij van meer en/of ken je die mensen ?
    @ Stef :
    Ja, het was zzer leuk, hé.
    Hij zag geen vijvers om in te vissen dus is hij vlug weer weggevlogen.
    @ Zeezicht :
    Liefst niet, nee. Zou ook moeilijk gaan na mijn operatie.

  3. Tot eind vorig jaar was het mijn werk om die mensen te kennen (of toch hun plannen). Het is een zeer groot architectenbureau en ik ga ervan uit dat ze hun werk goed doen. Mooi ontwerp voor de huizen ook. We hebben geprobeerd om ook voor de omwonenden de privacy te waarborgen. Blijkbaar gelukt want er waren volgens mij geen bezwaarschriften.

    (tja, als je ‘recht over de Cohiba’ zegt, dan was het niet moeilijk om te weten waarover het ging. We zijn het vorig jaar ter plaatse gaan bekijken).

  4. Ik heb het dossier niet gedaan, dus zo’n goed zicht heb ik er niet op. Maar vanaf nu zwaai ik elke morgen bij het passeren naar je voordeur! Maar ik zal niet onaangekondigd langskomen, geen paniek 😉

Geef een reactie

