Aan het broeden.

Ik ben aan het broeden, zoals we hier zeggen. Ik heb iets onder de leden. Ik voel het. Ik zal ziek worden of niet helemaal.

Ik moet meer mijn neus snuiten en niezen dan anders. Ik heb nu al voor de 2de keer een koortsblaasje op mijn lip. Ik slaap veel meer dan gewoonlijk en heb problemen om warm te krijgen. Koorts is bij mij niet meetbaar dus heeft het geen zijn om de koortsthermometer te riskeren.

Het vervelende is dat het zo weken kan duren voor het weer weggaat. Ik zou liever hebben dat het er ‘door’ komt en ik enkele dagen kan thuis blijven om me te koesteren, eventueel met medicijnen. Nu ben ik daar niet ziek genoeg voor. Het is enkel vervelend, zeer vervelend. 😦

Veel van mijn collega’s lopen er zo bij, dus is het eigenlijk niet te verwonderen dat ik het ook ‘gekregen’ heb. Aangezien de dokters zeggen dat het niets met het weer te maken heeft maar wel met virussen, microben en besmetting.  Het is blijkbaar niet gezond om te gaan werken. Waarom zien mijn bazen dat niet zo ? 😉

10 thoughts on “Aan het broeden.

  1. Join the club, zo ik zeggen. De helft van het land lijkt wel ziek te zijn. 😦 Thuis blijven kan ook ongezond zijn. Ik spreek uit ervaring.

  2. Awel, je zegt daar zoiets. Ik weet met zekerheid dat er wreed veel kantoren zijn waar het ongezond is en krioelt van de microben en bacterieën. Het meest zekere ben ik van bij ons op kantoor. Wij zitten daar met 20 in een kantoor opeengepakt (op 2 jaar tijd is het aantal collega’s verdubbeld, ook het aantal classeurs, maar de ruimte en het aantal kasten is dezelfde gebleven, need I say more?)
    Enfin, iedereen, van de eerste tot de laatste, niest zich daar een neusbreuk van al ’t stof van de vrachten papier die we er dagelijks verwerken. Iedereen heeft klachten van neus en keel en ik zit al een heel week thuis met ontstoken sinusholtes en barstende koppijn.
    Nu is’t beter maar de koppijn zal er meteen weer zijn zodra ik op kantoor binnenkom.
    Mocht het misterie van volksgezondheid daar zijnen toer eens komen doen, ze mogen direct de keet sluiten, denk ik.
    Enfin, waarmee ik maar wil zeggen dat vele werkruimten (en klaslokalen, niet te vergeten!) geweldig ongezond zijn in de winter! Ik pleit voor een algemene sluiting van alle kantoren van december tot mei! Met behoud van ons loon, uiteraard :- )

  3. @ Margo: Ik vermoed dat het op het ministerie van volksgezondheid net hetzelfde is. Heel wat staatsdiensten huizen in slechte kantoren. Al is het bij jullie wel heel ongezond werken. 😯

  4. Ik hoor overal van grieperigen tot buikgrieperigen. Ik zou het liefst gespaard blijven maar wie niet.

    Ik hoop dat het rap over is zonder doorkomen eigenlijk. Slaapwel!

  5. @ Stef :
    Thuis is het leuker ziek zijn. 😉
    @ Margo :
    Vroeger, in het vorig gebouw, zaten we ook zo opeen geplakt. Ik weet hoe het voelt. 😦
    Nu zitten we verder uiteen maar de ziektekiemen blijven rond dolen. Zou die koppijn die ik elke werkdag ervaar door de vele papieren komen ? Zou best kunnen. Ik dacht dat het van het lawaai kwam.
    Daar ga ik volmondig mee akkoord ! Waar moet ik tekenen ? 😀
    Bedankt en ook voor jou veel beterschap !
    @ Zapnimf :
    Altijd de optimist !
    Merci.
    @ Elke :
    Had ik ook gewild. 😉
    Ik ook.
    @ Madameblogt :
    Bij ons geen airco wel radiatoren en vensters die te pas en te onpas, zonder vragen, open of dicht gaan. 😦

Geef een reactie

