Alleen.

Mijn schat liet me gisteren weten dat hij ‘zo vroeg mogelijk’ naar huis kwam, na het werk. Ik vond dat leuk, maar ik had eigenlijk beter moeten weten. Rond 17 uur kwam de telefoon om te zeggen dat hij er nog niet direct zou zijn : er waren ex-collega’s langs gekomen en ze waren nog ‘iets’ aan het drinken. Ja,ja. Iets … 😉

Wanneer hij dan rond 20 uur thuis kwam zag ik het direct : hij had er teveel op. Niet erg : hij was met de fiets en was veilig thuis geraakt. Zoals gewoonlijk heeft hij enkele keren hetzelfde gezegd, heeft hij verwoedde pogingen gedaan om wakker te blijven tijdens de film (die ik ook aan het opnemen was, omdat ik hem ken) en zat hij tegen 21 uur in zijn bed. 🙂

Zo was ik gisteren de hele dag alleen. Het kwam nog goed uit want ik was op de sukkel met mijn breiwerk : ik moest van die groene pull nog alleen de mouwen breien en alles samen naaien. Dacht je dat echt ? Nee, toch ! Eerst zag ik dat de mouwgaten te klein waren dus moest ik de samengebreide schouders weer los maken en aan het voor- en achterstuk een eind bijbreien. Dan de kraag opnieuw doen en de mouwen op lengte maken en samen naaien. Klaar is kees, het was 23 uur. Ik pas het aan en zie dat ik de mouwen verkeerd heb ingezet.  😥 De mouwen moesten er weer uit en wetend dat wanneer ik iets samen naai het ‘voor nooit meer los’ is, was ik pas rond 1u30 klaar.  Vandaag zal ik ze er goed insteken en dan zal het goed zijn. Op naar de volgende … 😀

Het dashboard ziet er hier helemaal anders uit. Dat wordt wennen …

7 thoughts on “Alleen.

  1. Dat vind ik zo ellendig aan breiwerk. Als er iets niet past, moet je zoooveel uittrekken en opnieuw beginnen. Als het te lang is, kan je er niet gauw een stuk afknippen, hè.

  2. Breiwerk is kwestie van tijd, geduld en je niet opjagen…
    Voor het ogenblik ben ik nog altijd met het delicate ajourwerk bezig waarvan ik volgende week toch enkele foto’s zou moeten kunnen tonen 😉
    Het is kwestie van wassen en opspannen en daar zie ik telkens tegenop!
    @micheleeuw
    Als ik iets toenaai van breiwerk dan is het ook de bedoeling dat het nooit meer loskomt! Brute pech als je het dan moet lostornen… En het is inderdaad wennen met het nieuwe dashboard van WordPress!

    @madame
    Het is inderdaad altijd makkelijker om een stukje langer te breien dan om een stuk af te doen… Ik heb dagen dat mijn breiwerk precies de processie van Echternach is! Drie rijen breien en twee rijen steek voor steek terugbreien want met ajour kan je niet anders! De ene dag is echt de andere niet vooral als je breit met 4-draadswol, dan durft er wel eens een draad achterblijven en heb je het niet onmiddellijk in de mot…om van te balen! Breien is voor mij echt een oefening in geduld en rustig blijven maar ik doe het nog altijd even graag!

  3. @ Madameblogt :
    Het is bezighouding, dus herbeginnen is geen probleem.
    @ Annemie :
    Ben benieuwd. Daar zou ik ook tegenop zien. Ik doe niet graag het samennaaien.
    Daarom hou ik het nogal simpel, is al moeilijk genoeg. 😉
    @ Zapnimf :
    Handschoenen ? Ik zou niet weten hoe eraan te beginnen ! Misschien dat Annemie je kan helpen : zij is de echte brei-kunstenares !

  4. Oh wat heb ik vroeger veel gebreid! Een beetje uit noodzaak (kinderkleding was toen stukken duurder) maar ook als hobby.
    Ik breide steeds op maat, maakte eerst een proeflapje en dan begon het uittellen.
    Die onnozele regel van drie wat we vroeger op school moesten kennen, kwam mij toen goed van pas.
    Nu kennen ze dat niet meer, zou het eigenlijk nog bestaan?
    Voor mij geen breiwerk meer!
    Nu is het terug ìn, ik bewonder je geduld, eerlijk gezegd… ik had dat van jou niet verwacht.

Geef een reactie

