De beste hebben gewonnen !

Gelukkig gingen wij niet om te winnen, want we waren voorlaatste. 😆

Het was zeer goed georganiseerd en zeer leuk. Er waren 12 categoriën met elk 20 vragen en een doe-proef. De vragen waren van uiteenlopende aard, voor elk wat wils en goed gevonden. Er is duidelijk veel denkwerk in gegaan. De doe-proef was een scoubidoe (of hoe schrijf je dat ?) maken en de lengte zou bepalend zijn bij gelijke score. Ik kon niet beginnen en heb hulp gekregen van iemand uit een andere ploeg. Eens gestart kon ik verder en heb toch een redelijke lengte kunnen afgeven. Het was zeker niet perfect, moest ook niet, maar het was wel leuk.

Alles is verlopen is een gezonde competitieve sfeer zonder elkaar op het verkeerde been te zetten. Ik heb, natuurlijk, weer enkele flaters begaan. Zo waren enkele woorden van een liedje van Boudewijn DeGroot weggelaten die we moesten invullen. Voor niemand een probleem want ikke was luid, en uit volle borst, aan het meezingen … ook de weggelaten woorden. 😀

Er was veel volk en iedereen heeft zich goed geamuseerd. We hebben veel gelachen. Het was leuk om eens familie en vrienden van mijn schat zijn collega’s te leren kennen.

We zijn nadien nog eens binnen gegaan in de Cohiba. Het was er een leuke boel : goede muziek en veel volk. We zijn vroeg (rond middernacht) naar huis gekomen want mijn schat was moe na een hele week werken. Rond 2 uur heb ik de 3 Palms en 3 Rodenbachs terug zien passeren. Blijkbaar geen goede combinatie. 😉

5 thoughts on “De beste hebben gewonnen !

  1. Scoobido where are you? 😉 Ik vind het niet terug in mijn Vandaele en vind zowel scoubidou als skoebidoe als schrijfwijze op het internet. 🙄
    Ik zou dat soort proeven ook niet kunnen zonder hulp, al zou een echte Flater dat wel goed moeten kunnen. 😉
    Er kan maar één de eerste zijn en de rest komt daar achter. Zolang jullie leute hadden, heeft dat toch niet veel belang.

  2. Oh, quizzen dat is helemaal mijn ding. Die spanning, omdat je weet dàt je het antwoord kent, maar je kan er niet opkomen.
    De winnaars zijn meestal mensen die dagen bezig zijn om alles vanbuiten te leren. Daar kan ik niet aan tippen, maar zo geobsedeerd ben ik niet, het moet ook nog een beetje plezant blijven.
    Met scrabble doe ik wel beter.
    Die scoubidou, dat is nog iets uit mijn kindertijd.

  3. @ Stef :
    Leute hebben we zeker gehad/gemaakt. 🙂
    @ Vandepotgerukte :
    Ik weet wat je bedoeld en had niet gegeten en zeker geen spaghetti … 😉
    @ Madameblogt :
    Ik begreep het ook niet, eerst. 😆
    @ Zeezicht :
    Ik doe enkel mee voor het plezier want mijn kennis is beperkt en studeren heb ik er niet voor over.
    Scoubidou’s maken deed ik ook als kind. 😀

Geef een reactie

