Herfst.

De herfst is begonnen : de bladeren moeten van de bomen, daar zorgt de wind voor. Dat ze moeten rotten, daar helpt de regen bij. En ikke ga terug met de auto naar het werk. Ik wist dat het voor iets goed zou zijn wanneer het weer omsloeg. 😉

Blijkbaar zat de wind ook in het gat van vele mensen want de vragen die ik al heb gekregen deze week, waren van raar tot bizar. Andere reageren er dan weer anders op en dan komt de komiek bij hen boven. Zo zat ik gisteren om 8u30 al te brullen van het lachen bij de 1ste telefoon van de dag van iemand van een uitbetalingsinstelling :

          Ik zit hier te beven.

          Ben je bang of heb je het koud ?

          Neen, ze zijn hier buiten een put aan het graven … met een drilboor. Je weet wel, de PPT van vroeger …

          En je voelt het trillen tot binnen ?

          En of ! Ik vraag me af of ze een metrolijn aan het delven zijn, zoals ze bezig zijn.

          Oei, dat moet erg zijn. Ze zullen wel vlug een pauze nemen, als ze PPT zijn.

          Ja, hopelijk want ik kan mijn eigen geschrift niet meer lezen en de lettertjes op het toetsenbord dansen voor mijn ogen. Maar waarvoor ik bel …

          Zeg maar … Wat kan ik voor je doen ?

          Wil je eens kijken naar de code van de genoemde …

En hij geeft een Rijksregisternummer op ! Ik lag plat !  😆

 

Of deze (ook van een uitbetalingsinstelling) :

          Kan je eens een code nazien ?

          Natuurlijk. Zeg maar het nummer.

          Ja, dat zal je wel nodig hebben, hé.

          Ja, zoals gewoonlijk.

          Wacht, ik heb het hier ergens … Ha ! Gevonden ! Het is …

          De code van die persoon is 01/59 A1

          Waarom 59 ?

          Wacht ik kijk het na … Ja, hij verdiende meer dan 2500 euro bruto. Dat delen door 26 geeft de maximumcode. Hij had recht op codeherziening. Dus …

          Ja, ja. Nu zie ik het ook. Maar waarom gezinshoofd ?

          Wacht ik kijk zijn C1 na … Ja, hij woont samen  met zijn vrouw die geen inkomen heeft …

          Ja, ja. Juist, juist. Natuurlijk, hebben jullie gelijk. Ik had stont in mijn ogen zeker ?

          Of je bent nog niet helemaal wakker ?

          Ja, het is maandag, hé.

          Eh, neen, het is al dinsdag.

          Echt ? Shit ! Ja, zo worden we heel vlug oud, hé. Sorry voor het storen.

          Geen probleem, het is mijn werk en je mag nog bellen met zo’n  gemakkelijke vragen.

          Zal ik doen ! Binnen een uurtje ? Vroeger ? Je moet het maar zeggen, hoor. Dan kunnen de lastige mensen niet tot bij je. Of zal ik gelijk een bommelding doen ?

          Neen, neen, maar toch bedankt. Het weer is niet meer goed om buiten te moeten staan, hé.

          Ook juist. Ik had het beter verleden week gedaan, hé. Enfin, ik zal je laten. Bedankt en tot later.

          Graag gedaan en tot later.

 

Zo heb ik ze graag en doe ik de telefoon met een brede glimlach. 😀

Ja, de herfst is begonnen en laat het maar waaien : ik amuseer me en word er nog voor betaald ook !

 

Om er zeker van te zijn, volgt hier nog een citaat :

“Ik hou van de lentemorgen, de namiddagen in de herfst, de winteravonden en de zomernachten.”

Maurice Chapelan

10 thoughts on “Herfst.

  1. @ Madameblogt :
    Ik heb 50 telefoontjes gehad in 2 dagen. Jammer genoeg waren ze niet allemaal zo leuk. Had ik tijd om ze allemaal op te schrijven, misschien kreeg ik wel een boek(je) vol. 😉
    @ Annemie :
    Je hebt overschot van gelijk : het moet inderdaad PTT zijn. Het moest weer vlug gaan … 🙂
    @ Zapnimf :
    Dat is iets wat hier gezegd wordt. We hebben nog andere, even kleurrijke … 😆

  2. Amaai, dat jij zo’n hele tekst kunt onthouden van een telefoongesprek!
    Maar een paar van die grappige en je dag is goed zeker?
    (zap dacht waarschijnlijk dat je ‘stront’ bedoelde…) 😉

  3. @ zeezicht :
    Moet natuurlijk stRont zijn … Ik had het helemaal niet mee. Ik had er ook in mijn ogen, zoveel is duidelijk. 😆
    Ja, die waren zo goed dat ik ze niet vergeten was en mijn dag kon inderdaad niet meer stuk. 😀

  4. Ik heb ook zo een paar leuke klanten, als die bellen is ’t altijd lachen geblazen… maar ze zijn niet allemaal zo. Ik heb er ook die ik tegen de muur kan kwakken. 😀

Geef een reactie

