Leuke dingen voor de mensen.

Gisterenavond lagen de dweils al klaar maar het is er ergens anders uit gevlogen. We hebben de bliksems in de verte zien passeren zonder dat het bij ons veel geregend heeft. Oef ! Het was wel leuk om naar te kijken.

Ik heb op het werk weer enkele ‘leuke’ telefoontjes gehad. Zo was er een vrouw die zeer dringend een attest nodig had zodat haar zoon, die een sanctie gekregen had bij ons, zou kunnen uitbetaald worden door zijn ziekenkas. Ze wist niet welk attest of welke dienst het moest afleveren. Ik heb haar doorverbonden met de dienst Attesten. Misschien dat ze daar een zinniger antwoord konden bedenken. 😆

Zie hier enkele wijze woorden:

“Wie wil, zoekt een mogelijkheid. Wie niet wil, zoekt een reden”

Russisch gezegde

 

 

8 thoughts on “Leuke dingen voor de mensen.

  1. Tja, zonder attest krijg je niks meer in ons apenlandje, hè. En welk attest? Daar heb je dikwijls het raden naar. Toen mijn man overleden was, moest ik bij de bank een “attest van leven” voorleggen. Het bewijs dus dat ik nog leefde. Dat ik daar stond te ademen en van verbazing zes keer met mijn ogen knipperde was niet voldoende.

  2. De dienst attesten zal die madam wil kunnen helpen zeker. Anders moeten ze het niet de dienst attesten noemen. 😉
    @ zapnimf: het is niet omdat die gezegde zogezegd van de Russen komt dat één of andere Rus het ook echt gezegd heeft hé. Het is uiteindelijk maar van horen zeggen. 😉 Het wel eentje om over na te denken.

  3. En toch werd junior hier wakker. Weer een bibberend hoopje mens dus. Hopelijk blijft het vannacht weg. Ik vermoed van wel, ik zie sterren. Of is dat van vermoeidheid…?

  4. @ Zapnimf :
    😆
    @ Madame :
    Typisch ! Maar identiteitsfraude is wel gemakkelijker, volgens dat programma laatst … 😉
    @ Stef :
    Zij zullen wel een attestje afgeleverd hebben met vermelding van de sanctie, denk ik.
    @ Elke :
    Of van glorie ? 😀
    @ Adelheid :
    Zoals iedereen, vermoed ik. 🙂

  5. @ Margo :
    Ja, ja, we hebben ook nog een dienst Betwiste Zaken (die doen de betwistingen), een dienst Controle (die doen de controles), een dienst Terugvorderingen (die doen … ja), … Het mag niet té moeilijk zijn, hé. 😉
    Eén ogenblikje, ik verbind u door ! 😆

Geef een reactie

