Schilderwerken.

Laten we herschilderen, zei ik. Met volk genoeg gaat het vlug, zei ik. Enkele dagen op onze tanden bijten, zei ik. Amai ! Een week kamperen voor alles weer op zijn plaats staat, ja ! 😥

Het begon goed : maandag waren er 2 extra mannen én mijn schat om alles af te vijzen en te schilderen. Tegen de avond had alles al 2 lagen gehad en was het oude kleur nergens meer te zien. ’s Avonds hadden we het al geregeld dat we konden tv kijken en opnemen op de dvd-recorder. Dinsdag had ik me overslapen en de deurbel niet gehoord. Zo kwam het dat mijn ex en ik pas na de middag konden beginnen met kalk zetten daar waar nodig. Aangezien dat moest drogen konden we niets meer doen. Gisteren kreeg ik telefoon dat zijn vader in het ziekenhuis lag en hij niet zou komen. Ik heb dan maar zelf de plekjes geschilderd waar we gisteren kalk hadden gezet. Mijn schat is vroeg naar huis gekomen om de rekken en de pc (en co) terug te plaatsen. Vandaag was ik ook alleen en heb de kaders terug gehangen, de keukentoestellen en andere tutteringen terug te zetten. Nu is het wachten op mijn liefste om de latten van het laminaat, waar nodig, terug samen te kloppen en de plinten terug te plaatsen. Morgen kan ik dan opkuisen. Na zijn werk zullen we dan de rekken van de tv terug bevestigen en alle toestellen aanschakelen. De rest van de kastjes terug plaatsen en alle planten moeten ook nog. Dan is het eindelijk gedaan !

Gelukkig doen we dit maar om de 7 à 8 jaar ! 😉

voor :

na :  

Het nieuwe kleur is niet zo duidelijk op deze foto. Het is meer oranje/terracotta/zalm en veranderd (weer) volgens het licht.

We zijn zeer tevreden en het mag gezien worden : het is weer fris en net.

We hebben geluk gehad met het weer : net warm genoeg om vlug te drogen maar niet té warm om in te werken. Dank U, Weergoden !

11 thoughts on “Schilderwerken.

  1. Grrr, dat ging daar precies een pak vlotter dan hier!

    Zo heel veel verschil zie ik niet, eerlijk gezegd tussen voor en na. Wel heb ik bij de vergroting uw schat kunnen bewonderen!

  2. @ Zapnimf :
    Dat zou ik niet zeggen. Het schilderen misschien maar voor de rest stond ik zo goed als alleen. 😦
    Het is nu eerder oranje waar het vroeger roze was.
    Ja, hij plakt goed op foto. 🙂
    @ Madame :
    Ja, vind ik ook. Màg je gaan behangen ? De volgende keer kies ik het kleur en ga op reis tot het gedaan is ! 😉
    @ Elke :
    Dank je. Ik haat pastelkleuren daarom bij mij nooit geen verwarring of het nu licht grijs/paars/groen is … 😆

  3. ’t Ziet er qua kleur al een heel stuk beter uit, ook al is het verschil aan de minieme kant. Het rozige is eruit en da’s het voornaamste (mijn hekel aan alles wat roze is ken je wel hé?)
    Goe gewerkt!

Plaats een reactie