Mensen spreken mensen.

Na een bijna slapeloze nacht, van zenuwen en stress, was ik vroeg op het werk vandaag.

We hebben weer ‘zomeruur’ in juli en augustus. Dat betekent dat we al om 7 uur mogen beginnen en al vanaf 14u30 mogen weggaan. Die 12 minuten dat je dan te weinig gewerkt hebt zijn vlug ingehaald door eens wat langer te blijven. Tot na de koffie- of rookpauze, bijvoorbeeld, die begint om 14u40 tot 15 uur. 😉

Ik was op van de zenuwen toen ik geroepen werd om 10u40 voor mijn functioneringsgesprek.

Ze zijn begonnen met te zeggen dat ze zeer tevreden zijn over me : ik werk er genoeg af, is zit rond het gemiddelde van fouten, doe (ongevraagd) extra taken, … Mijn vorige doelstellingen zijn meer dan behaald want ik heb nog een extra taak op me genomen (inschakeling bij de telefoonroulatie). Mijn nieuwe doelstelling is om een ander soort dossiers aan te leren. Ik vond dat een goed idee want ze zitten nu al vaak in die gevallen dat ik nu al afwerk. Een (deftige) opleiding zou aangenaam zijn.

Toen vroegen ze me of ik nog iets te zeggen had. En of ! Ik heb gezegd dat ik teveel lawaai rond met heb (die niets met werk te maken heeft) en dat ik een andere plaats (of dienst) wil. Ook dat ik meer opleiding wens i.p.v. ‘Er is iets veranderd. Zorg dat je het kent.’ Dat de reglementering veel te complex geworden is en de foutenmarge te laag (4,5 % ! ). Dat ik soms ongemakkelijk ben omdat er veel vies gekeken wordt. Dat ik een opmerking krijg terwijl de anderen mogen staan kletsen. …

Hun reactie was dat ik teveel lawaai maak (met mijn nagels) als ik typ : collega’s hebben erover geklaagd tijdens hun gesprek. Of ik er rekening kon mee houden ? Ik zie niet echt hoe dat te doen. Mijn nagels zijn zo lang dat ik niet met mijn vingertoppen kan tikken, want dan zou ik 2 of 3 toetsen ineens aanslaan. Ik typ met de toppen van mijn nagels. Ze afdoen of korter houden is geen optie ! Ik zal proberen trager en (dus) stiller te zijn. Misschien kan iemand topjes breien die ik erover kan dragen ? 😉

Ik moet ook mijn reacties meer controleren (= inhouden). Sommige van mijn collega’s kunnen er niet zo goed tegen, blijkbaar. Ik had zin om te zeggen dat ze wat dikker vel mochten krijgen, maar heb gezwegen. Kijk, een goed begin. En ik die dacht dat ik bijna associaal was door zo weinig mee te doen met hun gesprekken. Blijkbaar moet ik nog meer zwijgen of toch zeker minder reageren.

Dat ik een andere plaats zal krijgen, met tijd, zit er dik in. Het is niet met zoveel woorden gezegd maar blijkbaar hebben mijn eilandgenoten ook problemen met mij. Dat ziet er dus goed uit.

Al bij al was het een productief gesprek. Ik heb mijn grieven kunnen ventileren, zal meer opleiding krijgen en hopelijk een andere plaats bij andere (oudere) collega’s die me meer genegen zijn.

In de namiddag kwam mijn chef me zeggen dat ik, elke ochtend, eerst de uitkeringsaanvragen moet nazien in de andere dienst, en dan pas naar mijn plaats moet komen om er af te werken. Dat is toch elke dag enkele uurtjes respijt en zo mis ik, hopelijk, het meeste getater, een werkje dat de andere dienst niet meer moet doen en toch nog dossiers kunnen afwerken. Iedereen tevreden. 😀

Morgen alles in praktijk brengen … voor een halve dag. 😆

9 thoughts on “Mensen spreken mensen.

  1. Ineens voor alle voorgaande stukjes over het werk (en de rest ook) : Waar blijf jij de energie halen?

    Je weet zeker dat je collega’s niet meelezen of je moet een volgende keer weer gaan uitleggen dat je het niet zo cru bedoeld had 😉

    Enne… waar blijven die details van het lopen van je zus, huh?
    (Het voordeel van ineens twaalf stukken te lezen in één keer)

  2. @ HS Leo :
    Welkom !
    Het moest om de 2 jaar maar was geleden van 2004 !
    Wil je dat dan worden ? Ik niet hoor. 😉
    @ @ Zapnimf :
    Energie halen waarvoor ? Ik ga gewoon werken met alle sh*t vandien. Ik denk/hoop dat ze hier niet komen lezen maar als ze hier wel komen : excuseren zal ik zeker niet doen !
    Ja, we zijn niet geweest : we moesten nog naar De Dolfijntjes in Hulste … Maar zondag loopt ze terug in Brugge en dan gaan we zeker ! 😀
    @ Kris :
    Zo vroeg zal ik niet veel beginnen en ik blijf tot rond 16 uur : goed voor de minuten en het inhaalverlof ! 😉
    @ Tussendoor :
    Een mens moet iéts doen om niet volledig gek te worden, hé. 😆

  3. Typen met de toppen van je nagels, gaat dat even gemakkelijk als typen met korte nagels? Hehe, ik heb daar nog nooit bij stilgestaan. Mijn collega op mijn vakantiejob heeft ook heel lange nagels; ik zal het eens onderzoeken. 😉

  4. Proficiat met je positieve review. Staat daar bij jullie ook een opslag tegenover?
    Ik kreeg ook reeds mijn review, de 8ste al, en al de 8ste keer een positieve, mét de bijhorende loonsverhoging.
    Jaja, ik wil daarmee uitpakken, ja. ‘k Mag daar toch wel fier op zijn zekerst?
    Enfin, ’t ging over u. Euhm… over je luidruchtige typgedrag: ik zou het eerlijk gezegd ook niet kunnen verdragen, dat getik met nagels op de toetsen. Echt niet.
    Weetewa? Je hebt zo van die viltjes om onder de tafel- en stoelpoten te plakken, ken je die? Awel, als je die nu op je toetsen plakt dan bescherm je je lange nagels én het irritante getik is weg. ’t Is dan wel te hopen dat je blind kan typen, anders heb je wel een klein probleemke.

  5. @ Margo :
    Merci. Opslag ? Ha ! Aan den Staat zeker ? Ik wacht al meer dan 2 jaar op de mogelijkheid om mee te doen aan een gecertificeerde opleiding zodat ik, bij slagen, in een (iets) hogere weddeschaal kom en een jaarlijkse premie krijg ! Dus voor een positieve beoordeling zeker géén opslag. 😥
    Goed voor jou ! Daar mag je zeker fier op zijn.
    Ik kan ook moeilijk tegen hun getater …
    Goed idee ! Ik typ niet (volledcig) blind maar kan wel de letters en cijfers op de viltjes schrijven, hé. 😆

Geef een reactie

