Gedaan met het mooie leven.

Mijn laatste dag in de andere dienst zit erop. Het was leuk, aangenaam, rustig werken. Werk waarvoor je geen kernfysica moet kennen. Gewoon opletten dat alles correct is ingevuld, zonder valkuilen, wolfijzers of schietgeweren. Werk genoeg om je dagen mee te vullen. Geen koppijn van luid en ijdel getater. Geen vies gezicht of stress.

Het is niet mooi om te zeggen, maar die collega is nog ziek voor een tijd en ik wil hem blijven vervangen. De andere chef zal het in elk geval vragen : ze is tevreden van mijn werk. Ik vrees dat mijn chef me niet zal laten gaan nu de verlofperiode begint. Maar ik mag toch hopen, hé.

Morgen terug naar mijn ‘oude’ dienst. Ik heb dan ook mijn functioneringsgesprek. Ik zal eens goed mijn gedacht zeggen. Niet dat het iets zal opbrengen maar mijn hart zal toch gelucht zijn.

Vrijdag gaan we figureren in de jeugdfilm ‘Blinker’. Ik had gezien bij Melissa dat er figuranten gezocht werden. Er is ook een scéne op een nudistenstrand. Omdat we beiden nogal bleek zijn, gaan we deze week enkele keren onder de zonnebank. Vandaag was de eerst keer en ik was vergeten hoe warm het eronder kan zijn. Gelukkig nog slechts 2 of 3 keer en dan zullen we onze ‘grondlaag’ wel hebben. We zullen er dan tegen kunnen om een hele namiddag op het strand door te brengen zonder te verbranden. Dat we er iets voor betaald worden, is leuk meegenomen !

15 thoughts on “Gedaan met het mooie leven.

  1. Succes met je functioneringsgesprek!
    Ik vind een kleurtje ook wel mooier, maar die zonnebank zie ik niet zo zitten. Voor mij mag ‘wit’ gerust weer ‘in’ worden 😉

  2. @ Madameblogt :
    Kom maar af, maar pas op dat je ook niet mee moet doen ! 😆
    @ Blah :
    Ja, wij ex-modellen draaien daar onze hand niet voor om, hé 😉
    Zeer goed gedaan, maar het resultaat ? Liever gewoon. 🙂
    @ Zeezicht :
    We zijn blootlopers en ik maakte me geen zorgen over mijn decolleté maar was wel geërgerd over de gapers. 😐
    @ Kris :
    Bedankt. Het is (nogal) goed gegaan.
    Een zonnebank is de korte pijn. Liever dat dan uuuuren bakken in de zon. Kan ik niet meer : verveling. Het is toch al meer fashionable om bleker te zijn nu de zon zo schadelijk is ?
    @ Elke :
    Het was al jaren geleden en we waren bleek. Om dan enkele uren aan zee in de zon te zijn is erom vragen, hé. We willen niet thuis komen als kreeften. 😀
    Merci, want het heeft (een beetje) geholpen.

  3. Hahahahaaahahahaha, zonnebanken om in je blote pitjaar niet te erg op te vallen in een film. Sta me toe om hard te lachen. (Allez, dat is eigenlijk omdat ik zonnebanken zelf verschrikkelijk vind. Ik ben nog niet bekomen van die ene keer dat ik wilde dat het driehoekje op mijn rug van mijn trouwkleed een beetje overeen kwam met mijn gezicht en armen)

  4. @ Melissa :
    Bedankt voor de tip ! Derde film ? Wist ik niet. Maar ik ken er niets van. De eerste keer over gehoord bij jouw.
    Geen probleem ! Ik zal zeggen waar ik te zien ben, àls ik al in beeld zal komen. Merci en volgende week zijn we ook gevraagd : een campingscéne. 😀
    @ Zapnimf :
    Hela ! Om niet te verbranden, hé. 😉
    Te geweldig geweest in het begin en daarom een beetje rood/verbrand ? Je had het beter gelaten dan kwam het overeen met je kleed. 😀

  5. Ik vraag me af of de figuranten voor de naaktscène een beetje van alle leeftijden zullen zijn. Ik had me beter ook ingeschreven. Figureren voor ‘Blinker’ zou ik wel zien zitten. En ze betalen er dan nog ietske voor ook. Amai zeg. Betalen ze de gewone, niet naakte, figuranten ook iets? Hehe. 😀

  6. @ Linn :
    Misschien zoeken ze er nog, eventueel voor andere draaidagen ? Ik heb een mailadres en telefoonnummer moest je echt interesse hebben.
    En ja, ze betalen de geklede figuranten ook. 😉

  7. @ micheleeuw: Goh, laat dat maar wat dat mailadres en telefoonnummer betreft. Maar toch bedankt.
    1. Ik heb het druk met mijn vakantiejob en schilderen en behangen.
    2. Mijn maatje met wie ik dergelijke dingen onderneem is niet in het land en alleen durf ik sowieso niet in mijn ukkie (ook niet gekleed overigens) gaan figureren.

    Ja, mijn carrière als naaktmodel was kort maar krachtig vrees ik. Ik denk niet dat er nog een vervolg aan komt maar goed, zeg nooit nooit. 😉

Geef een reactie

