Vapeurs.

Ik heb er enorm last van. Wat zijn dat ? Dat zijn opvliegingen, opflakkeringen, warmte opzwellingen, (nacht)zweten, … Ja, heren, het is iets vrouwelijks.

Ik moet nog 48 jaar worden. Is de menopauze nu al begonnen bij mij ?  😥

Ik heb het gevoel dat ik van binnen uit in brand sta. Ik voel alsof het zweet uit iedere porie komt en ik ga ontploffen. Ik doe dan vlug mijn haar omhoog met een knijpspeld en grijp naar een van mijn Spaanse waaiers om mezelf koelte toe te wuiven.

Mijn huisdokter heeft me Prevalon Iso aangeraden. Dit middel is een voedingssuplement op basis van Soja. Studies zouden aangetoond hebben dat Soja ook botontkalking tegen gaat en goed is voor hart en bloedvaten. Dat het mijn stoelgang bevordert is leuk meegenomen, maar gaat het hiermee niet helemaal weg. Het is al wat beter, ttz. in plaats van elke 30 minuten krijg ik het om het uur …

Weet iemand een betere oplossing ?

9 thoughts on “Vapeurs.

  1. 48 is wel vroeg voor vapeurs, maar het is niet abnormaal. Persoonlijk heb ik er niet enorm veel last van gehad. Als er vapeurs opkwamen beeldde ik me in dat ik op de Caraïben zat. Dat maakte het draaglijker. 🙂
    Qua medicatie is het beetje zoeken. Mijn tweede voorschrift was pas goed. Die medicatie (=hormonen) heb ik zes jaar genomen en dan buiten gezwierd. Ik was het beu. De enkele opvliegers die zich soms nog eens voordoen, zijn draaglijk.

  2. Djees, nog geen ervaring mee. Gelukkig maar, zou ik zeggen. Maar is dat niet nog een beetje heel vroeg? Het lijkt me idd aangewezen dan je kan calcium bijneemt onder de vorm van yoghurt en aanverwanten. (dat weet ik dan weer wel)

  3. @ Zapnimf :
    Een pull aan doen ? 😆
    Serieus : dat kan komen van vermoeidheid of tekort aan vitamienen.
    @ Madameblogt :
    Hormonen nemen kan het risiko op borstkanker verhogen, zegt mijn dokter én apotheker … Daarom wil ik nog wat wachten tot er meer duidelijkheid is.
    @ Elke :
    Blijkbaar kan je het krijgen vanaf je pubertijd 😦

  4. Ook nog geen ervaring mee, maar mijn moeder had er ook vreselijk last van en is met een hormonenbehandeling begonnen. Daarna was ze er volledig van verlost. Ik weet wel niet hoeveel jaar ze die pilletjes geslikt heeft, maar blijkbaar hielp het wel. Ik hoop dat je er iets op vindt, want het lijkt me niet aangenaam. Ik heb het zo al altijd warm. Wat gaat dat geven in de menopauze? Ik mag er niet aan denken…

  5. huh, neen niet noodzakelijk te vroeg neen, maar laat je bloed eens controleren, dat zien ze erin hoor…
    er bestaan wél homeopatische middelkes voor, maar ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee…

  6. @ Kris :
    Hormonen helpen direct maar nu schijnt dat het kanker veroorzaakt. Ik weet het : wat niet, tegenwoordig ? Maar ik wil toch eerst de andere middeltjes proberen.
    @ Blah :
    Zal ik eens laten doen en bedankt voor de tip.

    Dat het bij iedereen nog maar lang weg blijft want aangenaam is anders ! 😦

Geef een reactie

