Sorry.

Het kan raar lopen of hoe een leuke, vriendschappelijke relatie door een stomme post bijna naar de kl*ten gaat. Ik ben op mijn nest gepakt geweest.

In mijn post ‘Zeg toch neen, Guido’ klaag ik over het feit dat ik geen ‘Neen’ heb gezegd toen Anne-Sophie, van de Cohiba, me vroeg om te strijken en te filmen. Laat me zeer duidelijk zijn : ik doe dat niet tegen mijn gedacht !

Feit is : ik strijk niets voor mezelf. Dat is juist.

Gisterennamiddag stond Anne-Sophie opeens aan de deur en verklaarde dat ze iemand anders gevonden had om te strijken en dat ze wel een andere oplossing zou vinden voor dat filmen. Ik begreep er niets van tot ze vertelde wat ze gelezen had. Als je Milk Inc en Cohiba samen in Google intikt, komt ergens op de 4de plaatst deze blog. Het was dus geen aangename lectuur voor Anne-Sophie, en haar voltallig personeel, om mijn post te lezen.

Ik heb haar moeten overtuigen dat het niet tegen mijn gedacht is en dat post niet zo bedoeld was. Ik schrijf er maar op los en denk niet na over de gevolgen. En inderdaad, bij het nog eens lezen, komt het wel hard over. Nogmaals : het was niet zo bedoeld. Ik had evengoed kunnen schrijven over welk goed mens ik wel ben om dat te willen doen. Ik had het beter zo gedaan …

Dat ik het met plezier doe voor haar, is zeker. Want er is bitter weinig dat ik nog doe tegen mijn gedacht. Na 47 jaar in dit leven heb ik bijna alles zo geregeld dat het zo ongeveer loopt zoals ik zelf wil.

Het strijken zal ik dus met veel plezier doen. Voor het filmen hebben we ook een oplossing gevonden : het toestel blijft op een vaste plaats staan. Iedereen gelukkig.

We zijn gisteren, na het keigoede optreden van D:ZINE, nog eens langs geweest want ik wilde weer de smaak van het gewoon bier wegspoelen. Het deed raar, want ik voelde dat nog niet iedereen overtuigd was van mijn uitleg. Anne-Sophie heeft me bijna overstelpt met Rodenbach-in-het-flesje.  Dat is/was niet de bedoeling : ik krijg genoeg gratis drank dat ik er geen extra meer moet. Ik voelde me schuldig en daarom deze post.

Ik wil me verontschuldigen aan Ann-Sophie & alle medewerkers en ook aan mijn lezers : het was niet zo bedoeld ! Terug vriendjes ?

16 thoughts on “Sorry.

  1. Een heel gênante situatie als je het mij vraagt! Gelukkig heb je het kunnen uitpraten en zijn de plooien gladgestreken 😉
    Ik stop nu eventjes met bloggen en ik beloof ook niet dat ik regelmatig langs kom om een reactie te plaatsen! Ik zie het wel…

  2. Oeps. Je schreef volgens mij een vervelend gevoel van je af en je illustreerde dat met een voorbeeld uit de relatiteit.
    Niet persoonlijks bedoeld tegenover die persoon maar enkel om je gevoel te omschrijven. Bloggen heeft een eigen context en moet daar niet uitgerukt worden.

  3. Ambetant!
    Zo ken ik iemand die gestopt is met bloggen omdat haar collega’s ook meelazen en ze alles wat ze wilde schrijven vijf keer door haar zeefje moest halen om maar niemand op de tenen te trappen.
    ’t Is rapper gedaan dan weer goedgemaakt.

    En ach, dat is nu eenmaal vriendschap, ook minder leuke dingen voor mekaar doen om elkaar uit de rats te helpen.
    (maar ’t blijft toch een tikkeltje emotionele chantage 😉 )

  4. Oei, micheleeuw. Ik moet bekennen dat ik tijdens het lezen van je post wel eventjes dacht dat ik hoopte dat de persoon waarover gesproken werd de post niet zou ontdekken.

    Je deed niet echt negatief over haar vond ik maar ik kan me voorstellen dat het even slikken was toen ze je post te lezen kreeg. Zelf vond ik dat je laatste zin ‘het zal haar veel Rodenbachs kosten’ wel aantoonde dat je het allemaal niet zo kwaad bedoelde en dat de post eerder over het niet ‘neen’ durven zeggen ging dan over de persoon met wie je het strijkgesprek had.

    Soit, ik hoop dat je excuses aanvaard worden en dat het akkefietje kan vergeten worden. Ik vind wel dat je nu extra hard je best moet doen met dat strijken. :p

  5. Eigenlijk de beste reactie van haar: het in je gezicht zeggen dat ze het gelezen heeft. Ze kon ook een reactie geplaatst hebben. Hoe dan ook: het is zeker beter dan van niets te gebaren en achter je rug tegen anderen staan klagen.
    @ Zapnimf: het is erg dat je moet stoppen om die reden. Het ook geen goed teken voor dat werk: (te) veel frustraties die niet uitgepraat worden. Me dunkt.

  6. Zo’n dingen zijn erg vervelend op het moment zelf. Het overkomt iedereen wel eens.
    Goed dat je die gevoelens kon verwoorden, ook tegenover haar.
    Woorden op papier, ze vallen soms anders dan je wilde.
    Maak je niet teveel zorgen, zulke akkefietjes nemen slechts een heel klein deeltje van ons leven in. Later zullen jullie erom lachen.

  7. Aiai. Dat kan natuurlijk gebeuren als men weet wie je bent.
    Ik vermoed dat men ondertussen wel al weet dat je het niet zo sterk bedoelde en dat alles wel weer goedkomt. Waarom niet. Je excuseren kan nooit geen kwaad, hé. Daar is moed voor nodig en dat mag wel geapprecieerd worden.

  8. Ik ga akkoord met Stef Flater. Anne-Sofie lijkt een beste meid. Als er iets in het verkeerde keelgat geschoten is, komt ze tenminste rechtstreeks naar jou.
    Eind goed, al goed!

  9. Het is wel een vervelende situatie maar wanneer je alles kan uitpraten komt het wel weer goed. De meeste dingen schrijf ik hier ook impulsief neer en dat komt dikwijls hard aan. Zeker wanneer de mensen over wie het niet gaat gaan denken dat het over hen gaat.
    Veel strijkgenot 🙂

  10. Inderdaad, vervelend. Je bedoelde het natuurlijk helemaal niet zo persoonlijk. Anders zou je wel recht op de man af gegaan zijn, vermoed ik. Maar anderzijds doet het waarschijnlijk wel ‘raar’ het te lezen als je betrokken bent. Maar ach, hopelijk is de spons er al lang over en eind goed al goed, niet?

  11. @ allen : Ja, ik hoop/denk dat het uitgepraat is en alles weer normaal is.

    @ Annemie :
    Je zal wel je redenen hebben om (eventjes) te stoppen. Toch niet omdat ik enkele dagen niet langs geweest ben, hé. 😉
    Het ga je goed en hopelijk tot later !
    @ Margo :
    Ja, zoiets was het.
    @ Zapnimf :
    Ik zou ook niet willen dat sommige personen (zoals mijn chef) hier komen lezen. Dat zou nooit meer goed komen, vrees ik. Aan de andere kant : het is mijn blog waarop ik zet wat ik wil !
    Maar neen, het was een vraag waarop ik kon antwoorden wat ik wilde. 🙂
    @ Linn :
    Ik zal strijken als een prof. 😉
    @ Stef :
    Ja, ben zeer blij dat ze gekomen is. Zo zit ze gelukkig in elkaar. 🙂
    @ Zeezicht :
    Ik heb mijn lesje geleerd, maar het blijft wel mijn blog, hoor. 😉
    @ Chelone :
    Ik mag het hopen want ik zou het zeer jammer vinden om over zoiets in onmin te moeten blijven.
    @ Elke :
    Als ik in de fout ben gegaan ben ik altijd bereid me te excuseren. Geen probleem. 🙂
    @ Madameblogt :
    Ze is de beste ! Lief, vriendelijk, pas 25 jaar en al 5 jaar de (eet)café runnen …
    @ Vandepotgerukte :
    Dat vind ik jammer voor je. 😉
    @ Moekemicheline :
    Dat is nog vervelender.
    Merci. 😀
    @ Kris :
    Ze was zeer geschrokken en begreep er niets van.

  12. Er staat hier ook nog steeds een disclaimer: ik vermoed echter dat ze die niet gelezen heeft. Doen blijkbaar heel weinig bezoekers.

  13. Wat is een disclaimer?

    @Stefflater : die persoon waarover ik sprak is gewoon een nieuwe blog begonnen, maar heeft nu niet heel haar irl-kennissen op de hoogte gebracht, zo kunnen frustraties ook eens losgelaten worden zonder schrik.

  14. @ Zapnimf: als je hier klikt op de pagina met titel ‘puntjes op de i’ dan kan je daar de disclaimer lezen. Op mijn blog staat ook zoiets. Dat is een soort ‘bijsluiter’, een beetje veiligheid.

Geef een reactie

