Verwarring.

Aangezien er nog steeds weinig werk is, had mijn chef het idee geopperd om onze reglementering nog eens te herlezen. ‘Je vind er altijd iets wat je nog niet wist of dat je vergeten was.’ Yeah, Right ! Ik heb gelezen tot ik van niets meer zeker was : in de gecommentariëerde wetteksten staat het zo, maar in de syllabus staat het (iets) anders. Wat is het nu ? Ik heb het opgegeven. Gelukkig had ik tegen dan wat werk. 😉

En nog steeds : als je het niet weet, bel naar de RVA. Als er dan nog iemand als telefoniste zit die het niet gewoon is, stuur maar door naar Toelaatbaarheid. 😥 Voorbeeld ? Als je 20 jaar huisvrouw geweest bent en dan 9 maanden GE(S)CO werkt, kan je geen werkloosheidsuitkeringen krijgen. Wat je dan moet doen ? Weet ik veel !  Nog 1 ? 15 jaar buitenland bij echtgenoot zonder prestaties. Naar België terug gekomen, 1 jaar meewerkend echtenote geweest, echtgenoot overleden en zaak stopgezet. Uitkeringen ? Neen ! Wat nu ? Weet ik ook niet !  Nog 1 om het af te leren ? Zij : Ik moet mij inschrijven in de RVA. Ik : Je bedoelt in de VDAB ? Zij : Neen, ze hebben me gezegd dat ik moest bellen naar jullie en dat alles in orde zou komen. Ik : Wie heeft dat gezegd ?  Wil je uitkeringen ? Wat heb je als werk gedaan ? … Zij : Neen, ik werk nu nog voltijds en wil geen uitkering. Gewoon me inschrijven. Ik dacht : 1 april (verzendertjesdag) is toch al gepasseerd, hé. … 😆

Morgen nog een halve dag en het is weer gedaan met werken, deze keer tot 6 mei ! 😉

 

11 thoughts on “Verwarring.

  1. @ Elke :
    Ook tewerkgesteld in stads- of overheidsdienst, misschien ?
    Ja, ik voel gedruppel. 😉
    @ Madameblogt :
    Ik DACHT, hé, ik dacht … Zoiets zou ik niet mogen zeggen, hoor. Gelukkig wel nog denken. 🙂
    @ Annemie :
    Bedankt !
    @ Vandepotgerukte :
    Vraag je niets, dan is het geen probleem. Vraag je wel iets, dan moet je het haarfijn kunnen/willen uitleggen maar tegenwoordig ook niet verwonderd zijn als je aan niets/niet veel geraakt. Ik ben steeds bereid je te helpen. 😉
    @ Blah :
    Ik ben blij voor jou. Ik heb ook nog die tijd gekend. Nu is het allemaal veel te divers en ingewikkend dat wij er al bijna niet meer aan uit geraken, laat staan de leken.

  2. Terwijl het soms aan de andere zijde van de telefoon ook niet gemakkelijk is. Je stelt een hoop vragen over iets en in plaats van te zeggen dat ze het niet weten, blijven ze je doorverbinden of op muzak zetten.

  3. @ Zeezicht :
    Je hebt gelijk, natuurlijk. Het is niet gemakkelijk. Wij werken met kernwoorden zodat we weten voor welke dienst het kan zijn. Voor de kernwoorden eruit komen en dan nog soms in de verkeer contrext … Vb. U zegt ‘Brugpensioen’ en dat kan bij 3 diensten zijn … Over de muzak hebben wij geen inspraak. 😉
    @ Linn :
    Bedankt. Dat zal wel lukken. 🙂

Laat een reactie achter op Annemie Reactie annuleren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s