Boerenjaar !

Het is een Boerenjaar, zoals mijn vader zaliger zei. Het is natuurlijk het jaar van de Rat, dus eigenlijk normaal dat alles me meevalt. 😉

Gisteren bericht gekregen dat ik ook van Electrabel geld terug krijg. Samen met wat ik van die vriendelijke collega’s van de Belastingen mag verwachten, eind deze maand, komt het totaal toch dicht bij een maandwedde ! Zo wordt ik ‘slapend’ rijk. Ik zei tegen mijn schat dat het erop lijkt dat, hoe minder ik werk, hoe meer ik verdien … Laat maar komen ! 😆

Gisterennamiddag is alles volgens plan verlopen. Ik heb zeer lang geslapen en zat eindelijk weer eens volledig wakker bij het ontbijt. Ik was op tijd, volgens afspraak, bij mijn garagist. Hij heeft, na wat gezever en gelul, gratis een nieuw lampje gestoken en eens vluchtig gekeken naar mijn auto. Hij vond dat alles is orde was. Bij de Keuring vonden ze dat ook. Ik was na een uurtje terug buiten met een blanco keuringskaart. Zo was ik tijdig in het bloedgeverscentrum en was daar ook na een half uurke terug buiten. Rond 16u30 zat ik al terug in mijn zetel : moe maar gelukkig. 😀

Mijn dienstencheque-kuisvrouw is nu bezig ons huisje weer proper te maken zodat het netjes is voor het bezoek van vanavond. We blijven gezellig thuis en mijn schat zal voor hapjes zorgen. Hopelijk voel ik me zo niet zo dik en opgeblazen, zoals vorige week toen we gaan eten zijn bij vrienden. We kunnen dan ook blijven zitten om te roken. 😉

7 thoughts on “Boerenjaar !

  1. Het geluk is (financieel) blijkbaar aan jouw kant… 😉
    Dat lijkt me helemáál een goed begin van het weekend… veel plezier!

    Off topic… ik was de laatste weken wat ‘under the weather’ zoals de Engelsen zeggen, en ik dacht dat het doorschemerde op mijn blog – toch ben ik ietsje ‘inspiratieloos’ voor het ogenblik want ik ben te veel bezig met andere zaken. Ik pieker te veel voor het ogenblik en dan zijn er niet veel dingen die ‘lukken’… Ik kan me wel volledig ontspannen met ‘sokken’ breien. Volgende winter zullen er veel warme voetjes zijn 🙂
    Bedankt om zoveel te reageren op mijn blog!

  2. @ Annemie :
    Bedankt, ik zal ervan genieten – zowel van het weekend als van het geluk. Wetend dat het laatste vlug kan keren.
    Ik had het gemerkt dat je niet je volle 100 % was/bent. Brei maar l(r)ustig verder maar pieker niet te veel over dingen die je toch niet kunt veranderen.
    Geen dank, ik reageer graag op wat ik (graag) lees. 😉

Geef een reactie

