Kinderen.

ww_banner_4501.gif

Hier kan ik kort op zijn : ik heb er geen ! Nooit gewild en ervoor gezorgd dat ik er geen kan krijgen. 🙂

Moedergevoelens zijn mij vreemd. Wat niet betekent dat ik een kind niet zou beschermen met mijn leven ! Bij het zien van een boorling krijg ik geen zin om ook zo eentje op de wereld te zetten. Wanneer ze aanbieden om het in mijn armen te leggen, zeg ik beleefd dat het niet nodig is. Het is te breekbaar en ik denk dat ik te ruw ben en het pijn zou doen. Kindergehuil maakt me gek. Kort en simpel. 😐

Ik heb als kind nooit met poppen gespeeld. Kinderkleertjes maken deed ik met een nietjesmachine. Liever Mecano of een racebaan. 😀

Ik heb heel Brugge afgebeld om mij gesteriliseerd te krijgen. Elke vrouwendokter zei me dat ik moest terug komen na mijn 40ste verjaardag, binnen enkele jaren. Alsof dat er iets aan zou veranderen. Ik heb dan een bereidwillige dokter gevonden die me, na mij te hebben aanhoord, geopereerd heeft. Hij heeft me ook bewerkt met laser zodat ik niet mee ongesteld wordt. Hoera ! Alles wat ik wou : geen pillen meer, niet zwanger kunnen worden en geen vervelende bloedingen meer. 😆

Ik begrijp dat er mensen zijn voor wie kinderen krijgen hun grootste wens is, maar ik kan me daar niet in terug vinden. Ik kan niet omgaan met (kleine) kinderen. Nooit geweest. Ik heb nooit inspiratie om iets ‘leuks’ te doen of om hen bezig te houden. Babysitten heb ik dus bijna nooit gedaan. Gelukkig waren de kinderen van mijn ‘mannen’ al groter zodat ik hen kon uitleggen waarom ik het zus of zo wilde. 😉

Dit is een postje in het kader van wijvenweek. Blijf hier vooral niet hangen, en check ook wijvenblogs.be voor meer van hetzelfde, maar dan helemaal anders.

6 thoughts on “Kinderen.

  1. Ik ben altijd zot geweest van borelingetjes. Als ik ze zie moet ik ze vastpakken. Ze ruiken lekker.
    Maar ik heb er zelf eentje groot aan ’t brengen, en ik kan je zeggen: ik vind het niet altijd een pretje.
    Ik zie hem doodgraag, zeker weten, maar soms heb ik het enorm moeilijk om hem aandacht te geven en hem te blijven entertainen.
    Al die baby- en kinderverhalen vol rozegeur en maneschijn zijn niet voor iedereen weggelegd.
    Vele moeders zijn daar niet eerlijk in want een moeder mag niet toegeven dat ze het soms moeilijk heeft met mama-zijn.
    Ik vind het enorm knap van jou, Mich, dat je echt en oprecht eerlijk zegt hoe jij ertegenover staat.
    Super!
    PS: ik wil ook van die pillen en maandelijkse PMS vanaf, het staat al vast voor eind dit jaar. Dan word ik 40 en duik volop in de fleur van mijn leven. Goe weten!

  2. @ Zapnimf :
    Zoals ik het begrepen heb, maken ze met laser littekens daar waar het bloed uitkomt. Door littekens kan er geen vocht komen, dus ben je niet meer ongesteld. Het bloed dat je anders verliest, gaat mee met je mest. De ingreep heeft geen invloed op je hormonen. Ik heb het laten doen in Sijsele (Damme).
    @ M-go :
    Blij dat er ook mensen zijn zoals jij/jullie, anders zou het menselijk ras vlug uitgestorven zijn. Waarom zou je niet mogen toegeven dat het moeder-zijn soms eens overweldigend kan zijn ?
    Join the club ! 😉

  3. ja dat kan, helemaal niets mis mee verder, ik ken wel mensen hoor die ook geen kinderen willen, ook jonge mensen als in 18 jarigen die dat nu al heel stellig weten geen kinderen te willen, eerlijk gezegd dacht ik nooit kinderen te krijgen maar kreeg op mn 22ste toch een wolk van ene dochter die later soms een donderwolkje bleek maar even zo vaak de zonneschijn na de regen bleek te zijn, ik ben heel dankbaar voor haar met haar … ik heb ene vriendin die heeft 2 kinderen en als ze het over zou kunnen doen zou ze niet voor hen kiezen … ik vind mijn dochter een verrijking van mijn leven, maar dat heb ik met zo veel meer mensen en die zijn niet via mij hier op Aarde gekomen dus … good choice lekker zelf weten jij weet dat zelf het allerbeste … maar hey dat het mooooooooogelijk is in België laseren die hap en nooit meer ongesteld worden ook VET ik heb er nog nooit eerder van gehoor … en dat bespoedigd je menopauze en overgang dan niet? heel interessant gegeven dit … ik heb alles nog maar mn man is gesterilliseerd … wilde het zelf ook doen maar hij zei ne ejoh niet nodig dat doe ik wel … vond ik wel eg lief van ‘m … maar heb je ene website die ik wat vrouwen kan anabieden inzake wat jij hebt laten doen en bij wie ?!

    fijn weekend, dank je voor dit verhelderende logje …♥…

  4. @ Lia :
    Ik weet zeker dat kinderen je leven verrijken, maar doordat ik er geen heb is mijn leven ook rijk : ik kan andere dingen doen/anders leven.
    Lief van je man, de meeste willen het niet laten doen. Ik wou het zelf doen om zeker te zijn. 😉
    Een website weet ik niet. Het ziekenhuis in Sijsele zou ervan moeten weten of toch zeker mijn dokter, J.P. Vandamme 050/354700. Hij is semi in pensioen. Doet nog consulaties. Ben nog niet bij zijn vervanger geweest.
    Ook een leuk weekend en graag gedaan. 🙂

Geef een reactie

