Witte Pasen.

Ik herinner me dat we, met de familie die op bezoek kwam op Pasen, naar de Zee gingen. We zijn ook nog naar De Lac van Loppem geweest. Ik weet ook nog dat we in de tuin gelegen hebben. We lagen in onze bikini ! Ik heb er nog foto’s van, ergens … 😀

Toen ik deze morgen op stond kon ik mijn ogen niet geloven : alles lag er wit bij. Ik zal dus niet mijn eerste zonnebad van het jaar nemen vandaag. 😯

Integendeel : ik zit hier met een keukenrol dicht bij me want ik heb het snot. Mijn kop zit vol, ik heb het warm en koud, moet niezen en hoesten. Ja, ik ben ziek tijdens mijn verlof. What else is new ? 😥

Ik drink sloten warme thee, de kachel staan aan (mijn schat smelt bijna weg) en weet dat het binnen enkele dagen over zal zijn. Gelukkig moet ik niet buiten komen want het water komt uit mijn ogen en mijn neus begint te voelen als scheurpapier. Waar is mijn potteke, potteke vet ? 😐

Ademen doet pijn en mijn sigaretten smaken niet (je bent verslaafd of niet). De rillingen lopen over mijn rug en heb overal pijn. Ik zal waarschijnlijk niet veel proeven van de lekkere T-Bone die mijn lief straks zal klaar maken, maar ik laat het niet aan mijn hart komen. Eten zal ik ! 🙂

Ik zal nu terug onder het dekentje, dicht bij mijn schat, in de zetel gaan zitten/liggen. Hij zorgt zo goed voor me. Moest hij kunnen, neemt hij het van me over. 😦

7 thoughts on “Witte Pasen.

  1. Vorig jaar liepen ze op paasdag in T-shirt. maar een witte Pasen is toch niet zo ongewoon. Vroeger gebeurde het meer, maar dat vergeet je snel.
    Ziek zijn is minder goed, blijf maar lekker warm binnen en laat je goed verwennen.

  2. Oesje: dat klinkt verdacht als een griep(je). Blijf maar binnen in de warmte en laat je maar soigneren door je schat.
    Ik herinner me vaag nog sneeuw in april. Dat hadden we vroeger wel eens. Niet voor niets geld het gezegde: maartse buien en aprilse grillen. Het mag alleen niet te lang meer duren en de lente (of beter nog zomer) mag nu toch wel beginnen.
    Veel beterschap!

  3. Jij bent dus ook niet gespaard gebleven. Je zal allicht één van de laatsten zijn dit seizoen, hier in bloggenland.
    Probeer toch maar snel te genezen zodat je nog enkele dagen van je vakantie kan genieten. De met veel liefde bereide T-bone steak kan natuurlijk ook wonderen verrichten.

  4. @ Moekemicheline :
    Bedankt. Ja, ik heb geluk met mijn schat. 😉
    @ Madameblogt :
    Ik denk niet dat ik de griep heb. Ik zal genieten van al die verwennerij, merci. 😀
    @ Zeezicht :
    Witte Pasen of zonnige, dit jaar blijf ik bij de warme kachel. Ja, we vergeten vlug en onthouden enkel de leuke dingen, gelukkig. Zal ik doen. 🙂
    @ Stef :
    Neen, zo ben ik gewoon ziek. Ik geniet van alle extra aandacht, maar ben toch lieve gezond. April kan ook nog lelijk doen … 😦
    @ Zapnimf :
    Zo is dat ! 😆
    @ Chelone :
    Ik ben vaak ziekjes in mijn congé. Ik denk dat de stress het tegenhoudt tot ik thuis ben en me ontspan.
    Na enkele dagen ben ik terug de ‘oude’. Die steak was zeer lekker en geneeskrachtig door de liefde. 😉

Geef een reactie

