In de krant.

Ik lees niet graag een krant. Voor ‘De Zondag’ wil ik nog een uitzondering maken. Na de boterkoek, een tasje thee en sigaretje, eventjes bladeren. Normaal lees ik alleen de koppen. Soms hier en daar een klein artikeltje, als de titel me aanspreekt. Dat ik al vlug doorblader naar de Sudoku, wegens ergernis, wisten jullie al. Hier enkele voorbeelden :

Man rijdt echtgenote aan. Deurne : Een 74-jarige vrouw is levensgevaarlijk gewond in een bizar ongeval. Ze was bezig de boodschappen uit de koffer te nemen. Haar man, die nog zich nog in het voertuig bevond, wou op hetzelfde moment zijn wagen achteruit parkeren in zijn garagebox. Om een nog onbekende reden sloeg daarbij de automatische versnellingsbak van de auto aan, waardoor het voertuig een draai van 180 graden maakte. De vrouw kwam ten val …

Zoek de fout ! Ik heb nog met een ‘automaat’ gereden en weet dat wanneer je in ‘drive’ staat, het voertuig voort kruipt. Hoe het een draai van 180 graden kan nemen bij het achteruit parkeren in een garagebox , gaat mijn petje te boven. 😯

Vanhengel verwerpt pendelaarsbelasting. Brussel : Guy Verhengel, minister van financiën in de Brusselse regering, verwerpt het idee van burgemeester Freddy Thielemans om de pendelaars te belasten. … pendelaars koester je … Brussel moet gastvrij blijven … zo’n belasting is complete onzin en slecht voor onze economie … nu de beeldschermbelasting is afgeschaft, zou de persoon achter die schermen gestraft worden …

Dus die Freddy wou pendelaars belasten ? Waar gaan we naartoe in dit klote land ? Die mensen worden al genoeg gestraft. Elke dag soms meer dan 2 uur onderweg met ofwel de NMBS en we weten allemaal hoe leuk dat kan zijn, ofwel met de wagen, dus in de file. Beeldschermbelasting ? Die denken zeker dat wij dat voor ons plezier doen ? 👿

Nieuwsflash. Brugge : In … was er vrijdagavond het 30e Kapittel van de Vlaamse Wijngilde Commanderie Brugge. De Voorzitter mocht de Brugse burgemeester tot beschermheer van de Commanderie slaan. …

Is dat zo belangrijk dat er een Nieuwsflash moet van gemaakt worden ? Meer heb ik niet gelezen van dit artikel. Ik wist genoeg … 😦

Schutters in grote problemen. Brugge : De ‘Straffe Boog’ de club voor blinde en slechtziende schutters moet uitkijken naar een nieuwe locatie. …

Een beetje rare woordkeuze, niet ? 😉

De Sudoku was niet moeilijk, dus zeer vlug ingevuld. 😀

11 thoughts on “In de krant.

  1. Op zondag lezen wij geen krant evenmin als in de week…geen krantenabonnement ten huize van blogger dezes…
    Ik veronderstel dat veel zaken mij ontgaan?
    Maar een gemakkelijke sudoku, mich…dat is toch niet leuk :-))

  2. @ Zeezicht :
    En erger jij je nooit aan zo’n stomme, misleidende artikels ?
    @ Annemie :
    Niet leuk, maar geeft me wel meer tijd om te bloggen. 😉
    @ Zapnimf :
    Waarom ik me er nog wil mee bezig houden, weet ik niet.
    Leve de sudokus ! 🙂

  3. Ik koop al eens een krant tijdens de week of het weekend. Niet dat ik nu alles lees maar ik heb wel graag een krant op de trein. De Metro lees ik hoe langer hoe minder. Er staat te weinig nieuws in en te veel over ‘mensen’ als Paris Hilton en Britney Spears. Dat heeft geen enkele nieuwswaarde.

  4. Ik ga heel soms eens heel vluchtig door een krant als er eentje in de keuken op het werk blijft liggen.
    Ben nooit geabonneerd geweest en ben het ook niet van plan.
    Al dat nieuws elke dag, pfff, nee, ik volg dat niet.
    Nieuws dat er echt toe doet verneem ik wel, op 1 of andere manier. Via radio of van horen zeggen of via het nieuws op TV, als ik daar toevallig naar kijk.
    En vang ik het niet meteen op dan verneem ik het met enige vertraging. i don’t mind.

  5. 🙂
    ik lees snelsnel tussen de soep en de patatten HLN op internet. En meestal alleen zo het voorblad, zonder dieper erop in te gaan. Ik volg ook wel het streeknieuws maar om nu te zeggen dat ik me erger aan sommige dingen… bwaaa….. niet echt nee. Ik lees daarvoor, denk ik, niet ‘diep’ genoeg…

  6. Als mijn mijnheer de krant leest terwijl ik er bij zit, becommentarieert hij de “highlights” in de artikels op jouw manier. Zodoende “lees” ik de krant en weet dan meer dan genoeg. De rest volg ik wel op radio en tv.

  7. @ M-go :
    Zo besta ik ook. 😉
    @ Zeezicht :
    Blij dat ik niet alleen ben. 🙂
    @ Blah :
    Zou je eens moeten doen, dan zal je vlug genoeg begrijpen wat ik bedoel.
    @ Madameblogt :
    Groot gelijk ! 😆

Geef een reactie

