Geholpen …

zoals Zapnimf het zo mooi zegt.

Kira is deze morgen onder het mes geweest. Om 10 uur mocht ik haar afzetten en om 11u15 terug ophalen. De sterilisatie is goed verlopen en ze lig nu te slapen voor de kachel, gewikkeld in een handdoek. Zolang ze volledig verdoofd is kan ze zichzelf niet verwarmen. Ze zal nog een uurtje slapen. Dan zal ze, zoals haar voorhangers, op gebogen poten naar haar eetbakje strompelen, zwalpend alsof ze dronken is.ย ย ๐Ÿ˜€ย ย 

Ze is onderhuids genaaid met slechts 1 verteerbaar draadje, dus moet ze niet meer terug. Haar nu kale buik zal vlug genoeg terug behaard zijn en dan zullen we beiden vergeten wat ik haar heb laten aandoen. ๐Ÿ˜

De zeer vriendelijke, lieve dierenartse heeft gezien hoe krols ze was aan haar eierstokken. Ze vertelde me dat ze zelden zoiets gezien had bij zo’n jonge kat. ๐Ÿ™‚

Ik zal haar de hele namiddag in het oog houden, haar rond die vervelende stoelpoot leiden.ย ย ๐Ÿ˜‰ย ย Ik zal ookย veel foto’s nemen voor mijn schat. Hij kan er niet bij zijn want hij moet werken tot 22 uur.

5 thoughts on “Geholpen …

  1. Nadat ik mijn kattinnetje Pixie laten ‘arrangeren’ heb is ze veel rustiger en socialer geworden. Voor de operatie kwam ze vooral bij mij en keek ze bijna niet om naar bezoekers, ook niet mijn vriendin. En als ze krols liep … tja … een ‘wried hete klinke’ (zoals ze dat bij ons zeggen).

    Er zijn dus geen kleine kattebeestjes onderweg?

  2. Onze Mickey moet ook nog een “procedure” ondergaan, maar dat moet pas als hij ongeveer 6 maanden is, dan krijgt hij ineens ook een chip. Nu voor katerkes is dat wel een pak minder ingrijpend als voor kattinnekes natuurlijk.

  3. @ Niklas :
    Dat zeggen we bij ons ook. ๐Ÿ™‚ Neen, zeker geen kleintjes !
    @ Zapnimf :
    Kira heeft het nogal goed gedaan. Ze zat wel te dicht bij de kachel. Toen ik haar verder weg schoof, besefte ze het niet.
    ๐Ÿ˜†
    @ Sandrissimo :
    Onze Toyah is ook ‘geknipt’. Bij het ontwaken liep hij overal tegen. ๐Ÿ˜‰
    @ Zeezicht :
    Ja, vind ik ook.

Geef een reactie

