Strange day !

Wat een vreemde dag vandaag. Niet dat het een vervelende of onaangename was, maar gewoon … allemaal rare dingen.

Het begon al deze morgen. Toen ik opstond was de kleine poes, Kira, er niet. Niet normaal, want ze doet altijd nog een dutje bij me op bed wanneer mijn schat opgestaan is. Toen ik moest vertrekken naar het werk, was ze nog niet binnen geweest. Ik heb de hele dag op mijn ongemak geweest en vreesde ook van haar een verdwijntruk, zoals Chewy gedaan heeft, deze zomer. 😥 Mijn schat is nog onderweg naar een ander bureau eens binnen gekomen, zonder haar te zien, stond te lezen op de sms die hij me stuurde. Hij is toch een lieve hé. 🙂 Ik stond nog afscheid te nemen van mijn zus, toen ik opnieuw een sms kreeg : ze was thuis ! Toen ik haar zag wist ik onmiddellijk waarom ze zo lang was weg gebleven : kattentijd. Ze staat zo krols als een .. euh … kat. Ik heb de afspraak al gemaakt : donderdag wordt ze gestereliseerd. Hopelijk komt er geen abortus bij want ze is nu ook al de hele avond buiten … 😉

Deze morgen zag het er niet naar uit dat het gevroren had. Ik laat mijn ruitenwissers zwiepen en hoor dat akelig geluid dat ze over ijs aan het wrijven zijn. Uitstappen en krabben, dus. Mis poes ! Het ging niet. Dan maar het busje zoeken, pompen en sproeien … in mijn gezicht. Jakkes ! Het knopje was gedraaid en ik had het (weer) niet gevoeld. Enfin, 5 minuten later zag ik genoeg, door mijn ruiten en mijn ogen, en kon ik vertrekken. 😀

Nog vlug stoppen om sigaretten te kopen. Betalen met proton is gemakkelijk … maar er moet wel genoeg opstaan hé. 50 cent tekort. Gelukkig mocht ik dat met geld betalen, want ik had niet genoeg cash bij me om het hele bedrag neer te leggen. Brilletje zoeken, op de neus, gepast muntje zoeken, betalen en naar buiten. 😐

Op het werk : de meest vreemde dossiers gehad, de meest vreemde vragen gehoord over de meest vergezochtte scenario’s. Iedereen had ‘de wind in zijn gat’ en was uitzinnig en/of druk. We hebben gelachen, nagedacht, opgezocht en zeer, maar dan ook zeer, veel gewerkt. De computer deed ook raar, viel meer uit dan anders, gaf de vreemdste foutmeldingen en opmerkingen. Sommige waren echt hilarisch : ‘please, no more prints’. Geen print, geen afwerking ! 😆 Mijn zus moet helpen met de verzending, in de administratie, als bode. Telkens ze binnenkwam, dacht ik dat ze iets kwam zeggen of vertellen tegen me. 🙂

Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt, geen calamiteiten en zit ik hier rustig, in mijn eentje, te bloggen tot mijn schat terug thuis komt. 

9 thoughts on “Strange day !

  1. Via internet raak je die kleine poezeminnekes toch snel kwijt? Zou je ze echt niet kunnen laten gaan als je weet dat ze goed terechtkomen?

  2. Katten en kater zijn hier stuk voor stuk “gearrangeerd”. ’t Kost behoorlijk wat, maar het is volkomen effectief (dus ook wat het nachtelijke ‘op jacht gaan’ betreft).
    Ik heb thans drie rustige – bijna luie – poezen en dat is heerlijk.

Geef een reactie

