RSS -Feed

Kan iemand me vertellen hoe ik deze kan instellen ? Ik heb gezocht maar zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen. Ik durf er niet aan te beginnen omdat ik bang ben alles te ontregelen.

Ik lees hier en daar dat het zo gemakkelijk is om te gebruiken en zou het ook eens willen uit proberen.

Ik ga nu van blogroll naar blog, opnieuw naar mijn blog, scrollen naar deย blogroll … Niet te doen !

Vertel me alle stappen en waar ik moet op klikken want anders zal ik er (weer) niet geraken …

Dank bij voorbaat.

BTW. We zijn gisteren gezellig thuis gebleven : mijn schat was moe. Ik zou het ook niet zien zitten hebben. We zullenย ‘Bray’ nog wel eens zien. ๐Ÿ˜‰

18 thoughts on “RSS -Feed

  1. RSS is iets dat je op verschillende manieren kan gebruiken. Het kan via de Google startpagina, via je browser zelf, … In wordpress kan je andere blogs van WordPress volgen via Blogsurfer. Het best is waarschijnlijk dat ik eens langs kom en dat we samen uit testen wat jij de gemakkelijkste manier van werken vind.

  2. @ Stef :
    En je bent hier nog maar geweest … Had ik het eerder gezegd. ๐Ÿ˜‰
    Misschien dat ik het hier leer …
    @ Zeezicht :
    Normaal durf ik wel, maar deze keer niet. Als ik het hier verbrod is het niet enkel voor mij alleen. Stef moet dan komen om alles weer goed te krijgen. ๐Ÿ™‚

  3. Je moet durven prutsen en experimenteren, zoveel kan er echt niet verkeerd gaan, als je alles goed leest en de gegeven instructies opvolgt.

    Onlangs heb ik een beetje hangen prutsen met die RSS en het is mij gelukt om in 1 muisklik te zien op welke blog er beweging is geweest.

    Hoe andere bloggers tewerk gaan weet ik niet maar ik doe het op volgende manier:

    1. ga naar een blog die je wil volgen

    2. klik in die blog op het RSS-icoontje

    3. op de pagina die zich opent krijg je volgende informatie:

    “Er wordt een feed weergegeven die regelmatig bijgewerkte inhoud bevat. Als u zich op een feed abonneert, wordt deze aan de lijst met algemene feeds toegevoegd. Bijgewerkte informatie van de feed wordt automatisch naar uw computer gedownload, en kan worden bekeken in Internet Explorer en andere programma’s. Meer informatie over feeds.”
    Abonneren op deze feed.

    Klik op “Abonneren op deze feed” en voila, je bent geabonneerd op deze blog.

    Nu verschijnt automatisch een invulkadertje.
    Hierin vul je in:
    1. de naam van de blog
    2. de naam van het maje waarin je al je blogfeeds wil bewaren.

    Doe hier hetvolgende:
    1. Klik op “nieuwe map maken”.
    2. Geef die map een naam, bvb “Blogfeeds”.
    (dit is nu de map waarin jij alle blogs waarop je je abonneert op een rijtje krijgt)
    3. Geef nu de blog een naam
    4. Bewaar deze blog in dat net gemaakte mapje “blogfeeds”.

    Jouw mapje “blogfeeds” is automatisch gelinkt aan je Favorieten.
    Als je het mapje openklikt zie je meteen op welke blog er beweging is geweest. Dat zie je als de blognaam vetgedrukt staat.
    (als je erop klikt zie je wat er veranderd is in die blog.
    Klik daar op de blognaam en je komt op de originele blogsite)

    Dit alles doe je voor elke blog die je op de voet wil volgen.
    Gewoon de blog openen, RSS icoontje aanklikken, je erop abonneren, het een naam geven en bewaren in de map “blogfeeds” en klaar is kees.

    Succes!

    Deze stappen herhaal je met al je favoriete blogs en je bewaart ze allemaal in datzelfde mapje

  4. Ik lees sinds deze week feeds in plaats van mijn blogroll af te schuimen naar nieuwe posts en eigenlijk vind ik er niets aan. Het verliest zijn charme als alles in een feedreader dezelfde layout heeft etc. Maar ik ben waarschijnlijk de enige die er zo over denkt. Of ik heb nog niet helemaal door hoe het juist werkt. ๐Ÿ™‚

  5. Stef stef!! Maak je dan ook een ommetje naar mij?
    Manmanman, tof hoor, bloggen, maar al dat gesukkel erbij! Ineens ben ik de reacties kwijt, mijn gekopieerde teksten worden helemaal niet gekopieerd zoals in het origineel…

  6. Mijn blogronde doe ik momenteel op dezelfde manier als jij. Omslachtig! Ik hoopte in de reacties enige uitleg te vinden. Want ik zou ook wel eens willen weten hoe dat RSS spul in mekaar zit.

  7. @madameblogt
    Las iemand mijn uiteenzetting hier eigenlijk?
    Ik gaf stap-per-stap instructies om een feeds-list aan te leggen.
    Je hoeft maar 1 keer werk te maken van het abonneren op je favoriete blogs. Eens al die blogs in een lijstje staan gaat alles vanzelf.

    Die RSS lay-out trekt inderdaad op niks maar je hoeft daar niet op te blijven kijken. Klik gewoon op de naam van de blog bovenaan en je krijgt de originele blog.

  8. @ M-go :
    Enorm bedankt ! Ik heb het gedaan zoals je zei en het is gelukt ! ๐Ÿ˜€
    Typisch : op jouw blog geen RSS te vinden. Ook op andere niet maar deze heb ik op de ‘Blogsurfer’ gezet, denk ik ๐Ÿ˜‰ Skynet (Blah) werkt aan geen kanten, maar als het maar die ene is die ik nog moet aanklikken op de blogroll …
    Eerst moeten de reacties goedgekeurd worden voor iemand ze kan lezen.
    @ Melissa :
    Voor mij ziet het er gemakkelijker uit, maar ik moet het nog uittesten, hรฉ ๐Ÿ˜‰
    @ Madameblogt :
    Niet te doen hรฉ. Bij deze … ๐Ÿ™‚
    @ Menck :
    Bedankt voor de link. Ik vraag eerst en zoek dan. Ja, ik ben een vrouw ! ๐Ÿ˜†

  9. @M-go : Zou het kunnen dat uw uiteenzetting nog wachtte op de goedkeuring van de beheerder op het moment dat madameblogt en ikzelf de onze intikten? Want ik had ze ook gemist (terwijl ik echt wel de reacties volg)

  10. @ Micheleeuw
    Met veel graagte gedaan. Veel feedgenot!

    @ Zapnimf en Madameblogt
    Dat is heel goed mogelijk dat mijn bondige uitleg (hm) er nog niet stond toen jullie je reacties plaatsten.
    Sorry dat ik dat niet meteen doorhad

  11. Ik ben ook nog maar onlangs toegetreden tot de wereld der feeds. Ik heb dat wel anders aangepakt dan M-go maar kom, ik ben er ook geraakt.

    En ik moet zeggen ik kan het ondertussen al niet meer missen. Zo zie je direct waar er iets nieuws geschreven staat en zo vergeet je ook niet bepaalde blogs te checken. ๐Ÿ™‚

  12. Bij mij lukt dat RSS-gedoe helemaal niet (zal wel aan mijn lompheid liggen). Ik gebruik gewoon Blogsurfer, dit staat in het menu ‘Dashbord’ op de WordPressblogs.

Geef een reactie

