Life goes on !

Geheel tegen mijn zin ben ik deze morgen opgestaan, me klaar gemaakt en gaan werken. Ik had meer zin om in mijn bed te blijven, (verder) te wenen, me te cocoonen in mijn huisje met mijn poezen dicht bij me. Maar ‘life goes on’ dus moest ik ook mijn kont in mijn handen nemen en verder doen. 

Ik wist dat ik mijn zus zou zien op het werk. Het was leuk maar ook triestig. We zijn zoveel mogelijk samen gekomen om herinneringen op te halen. We hebben gelachen, door onze tranen heen. Ja, life goes on.

De eerste telefoons die binnen kwamen (ik ben weer van telefoon deze week) vond ik zo banaal. Waarom stond de wereld niet stil ? Hoe kan je me nu vragen naar die indiening of die code ? Omdat : life goes on. Die mensen hebben hun eigen beslommeringen, en ik de mijne.

Ik ben toch blij dat ik veel afleiding had. Zo konden mijn gedachten niet zoveel afdwalen naar dat afgeknapte leven, want : life goes on.

Nu, terug thuis, kan ik er weer meer aan denken en mijn ogen schieten terug vol. Ik weet dat mijn verdriet morgen al iets minder zal zijn, de dag nadien nog iets minder, … tot ik aan haar kan denken zonder tranen. Nog later zal ik bijna niet meer aan haar denken, zal ik de herinneringen moeten oproepen. Het ‘leven’ zal overnemen : life goes on, maar dan zonder Liliane.

Geef een reactie

