Koppijn !

Het was enorm druk op het werk. Bijna iedereen was terug en blijkbaar moest er veel verteld worden, en luid ! Mijn bankschroef was er al voor 9 uur en is nog niet helemaal weg 😦 Ik zal toch eens moeten kijken of het soms niet beter zou zijn met muziek in mijn oren. Dan zal ik eerst een MP3-speler moeten aanschaffen. Het probleem is dat ik muziek zal laten spelen die ik graag hoor, maar dat ik de gewoonte heb om mee te zingen … en ik zing vals, zo zeggen ze 😆 Ik zal er wel iets op vinden.

Maandag gehoord van de Directeur, toen ik ging vragen of we soms niet aan de andere kant van het gebouw zouden kunnen staan om te roken, dat het de bedoeling is dat we enkel nog roken over de middag, nadat we uitgeprikt hebben ! Ik heb hem gezegd dat het niet te doen zou zijn. Ik begin te werken rond 7u30 en pas mogen roken om 10u15, zoals het nu is, is al op het randje. Enkele moeilijke dossiers en ambetante telefoons en mijn ‘aangeboren’ vriendelijkheid smelt als sneeuw voor de zon. Een sigaretje is dan net wat er nodig is om eventjes te kalmeren en relativeren. Hij zal dan verwonderd zijn dat er hier en daar peuken gevonden worden. Om van de brandrisico’s maar te zwijgen als sommigen stiekem gaan roken. Ik zou dat niet doen, zo stiekem. Niet mijn stijl. Ik zou, als de nood het hoogst is en ik het niet meer kan houden, voor de ingang staan, in vol zicht van iedereen ! Zo ben ik. Eens benieuwd wat het zal worden. Hopelijk blijft het zoals het nu is, alleen aan de andere kant van het gebouw zodat we meer bescherming hebben tegen de regen en wind.

Dat doe ik als ik hoofdpijn heb : ik zaag nog meer dan anders ! 😯

Geef een reactie

