Het is alweer om zeep !

Gisteren zijn we om mijn zus geweest en dan samen naar mijn moeder. Wij hadden de taart mee, zoals gewoonlijk.

Aangezien het niet goed gaat tussen mijn broer en schoonzus, was de sfeer nogal bedrukt. Moeder was zeer triestig dat ‘haar zoon’ dat nu moest tegen komen. Zus en ik hebben ingeslikt dat we dat zelf ook al zijn tegen gekomen. Ik zelfs 2 keer.
Het was dus rustig tot mijn schoonbroer, zeer zenuwachtig, na zijn werk, kwam binnen gevlogen. Hij is beginnen roepen dat mijn schoonzus een trut is en mijn broer een profiteur. Natuurlijk liet mijn moeder dat niet zeggen en al vlug was er een roep-wedstrijd tussen die 2. Toen we inzagen dat ze niet te bedaren waren, is mijn zus boos op hem geworden en zijn ze weg gegaan.
Wij zijn gebleven om te helpen afruimen. Opeens keerde mijn moeder zich tegen mij : de enigen die ooit wat voor haar deden was broer en schoonzus. Zus deed nooit iets voor haar en ik ook niet ! Toen ik haar daarop aansprak riep ze dat ik slechts 2 Ă  3 keer per jaar boodschappen met haar deed. Ik legde haar uit dat het meer keren waren geweest, haar kapper bezoekjes, uit eten op donderdag waarbij ze nooit iets moet betalen, om haar medicatie, haar naar de bank brengen, … Zij riep me toe dat het allemaal gelogen was. Enkel zij doen iets voor haar.
Ik was gekrenkt tot in mijn ziel : nooit is er iets goed(genoeg), nooit krijg ik erkenning voor wat ik doe. Ik heb gisteren thuis zitten wenen en heb zeer slecht geslapen maar mijn besluit staat vast : ze kan de bomen in ! Ik ben het beu ! Ik doe niets meer voor haar.
Vanaf nu gaan mijn zus en ik alleen iets eten wanneer we zin/tijd hebben. We kunnen dan gaan waar en hoe we willen. Geen zenuwachtige toestanden meer.

2 thoughts on “Het is alweer om zeep !

  1. @ Micheline :
    Hoe ik er steeds weer inloop, blijft me verbazen. Ik zou al beter moeten weten, ondertussen. Steeds weer laat ik toe dat ze me zo pijn doet, maar nu niet meer ! Gedaan !
    Zal ik zeker doen, bedankt.

Geef een reactie

