Rustige, aangename dagen.

Dat het in mijn vorige post niet volledig is gelukt, verbaasd me niet. Ik ken er ook niet genoeg van, zo blijkt. Nochthans zag het er goed uit. Nu ik terug kom kijken is de ‘foto’ weg. Strange. Maar jullie begrijpen de bedoeling wel als je eens gaat kijken naar de site.

Kerstavond was rustig en leuk. We hebben champagne gedronken, later lekkere vleesfondue gegeten, mooie films gezien, knus samen.
Ondertussen hebben we de hele tijd pakjes open gemaakt. Ik mag ook raden naar zijn geschenkjes, omdat hij weet dat ik niet graag ga winkelen, gaat hij ze zelf halen. Hij weet wat hij wil geven en krijgen, daarom kan het zoeken & vinden verschillende weken duren. Voor hem geen probleem, waarschijnlijk zelfs een deel van het plezier.

Gisteren, Kerstdag, gebeld met de familie om hun een prettige feestdag te wensen en afspraken te maken voor de verplichte bezoekjes.
Die zijn geregeld : vandaag gaan we met zus naar mijn moeder, morgen naar zijn moeder. Dan zijn we er weer vanaf en kan ik me opnieuw koesteren in ons huisje met de poezen.

2 thoughts on “Rustige, aangename dagen.

  1. Als dat geen rustige Kerst is 😉
    Ik had wel iets meer om handen. Op Kerstavond had ik de kinderen en kleinkinderen voor het avondmaal – 8 volwassenen en 3 kleintjes.
    Ik stond zo ongeveer een ganse dag in de keuken. Op zich allemaal wel leuk maar tegen dat iedereen de deur uit is bent je toch wel uitgeteld, van het werk en de drukte. Kerstdag zelf was een echt luie dag, die we doorgebracht hebben in de luie zetel en met een minimum aan voedsel…
    Tweede Kerstdag, familiereünie van mijn kant, ouders, broers en zussen, 30 man, georganiseerd door broers en zussen. Ook leuk, maar vraagt enige organisatie…
    Donderdag=rustdag.
    Vrijdag en zaterdag: reünie van de familie van echtgenoot. Met mijn 56ben ik de jongste en de oudste is 83 (een non, maar wel een sympathieke). De samenkomst is dit jaar niet bij mij, maar schoonzus non komt dan op zaterdagmiddag bij mij eten en blijft nog tot 19u. Echtgenoot moet haar op vrijdag afhalen in Waasmunster en zaterdag terugbrengen…
    Je kan begrijpen dat ik verlang tot zaterdagavond, want dan zet ik een definitief punt achter de feestelijkheden.
    Met Oudejaar gewoon alleen met zijn tweetjes, mosselen met frietjes… Met Nieuwjaardag zelf zal het hier héél rustig zijn – ik verwacht niet veel bezoek…

Geef een reactie

