There can be only one !

Natuurlijk ben ik ziek tijdens mijn verlof ! Of wat had je gedacht, misschien ?
Niezen, hoesten, sinus-pijnscheuten, een grote beer op mijn borst, nooit echt warm, spierpijnen, … Leuk !
Het was verleden week al een beetje begonnen, maar ik had gehoopt dat het weg zou gaan. Eerst wel, maar dan is het op volle sterkte terug gekomen.

Zaterdag, tijdens het bezoek van Stef, ging het nog redelijk. We hebben heerlijk kunnen praten, trouwens. Het was leuk hem nog eens in levende lijve te zien. Je kan toch meer vertellen, dan in een mail.
Zondag voelde ik me terug zieker worden, maar mijn schat en ik hebben een gezellige dag voor de tv doorgebracht en ik wou die niet verprutsen door te zagen over pijnscheuten en koudegevoel.

Gisteren, alleen thuis, heb ik me in de zetel geflokt, met de kachel op volle bak, en naar Highlander 1 gekeken. Die film is al van 1985 en ja, de speciale effecten waren toen nog niet wat ze nu zijn, dus zie je hier en daar wat kabels waar ze aan hangen, maar de film zelf is nog steeds het bekijken waard ! Ik heb ervan genoten. In de extra’s werd duidelijk gemaakt dat het eigenlijk raar is dat een Fransman, Christophe Lambert, de rol speelt van een Schot (Highlander) en dat een Schot, Sean Connery, de rol speelt van een Egyptische Spanjaard. Maar het werkt. Ook heb ik geleerd dat de slechterik, gespeeld door Clancy Brown, eigenlijk een zeer lieve man is die problemen had om zo’n psychopaat te moeten spelen, wat hij schitterend heeft gedaan. Het getuigd van zijn acteervermogen dat je dat niet ziet in de film.

Vandaag voel ik me al wat beter en zou ik moeten de kerstkaartjes maken zodat ze kunnen verstuurd worden. Ik ben nu al aan de late kant, maar ik heb geen zin/inspiratie. Ik heb meer zin om de volgende Highlander-film te bezien. Toch zal ik moeten want morgen komt een vriendin op bezoek en zal ik zeker geen tijd hebben … Allé, eerst en vooral, dan. En daarna : There can be only one !

3 thoughts on “There can be only one !

Geef een reactie

