Alweer

is mijn kuisvrouw niet afgekomen. Ze is ziek, de arme schat. Ze heeft een ontsteking in haar nek. Ze is ook veel te goed : ze ruimt de bladeren op bij een andere klant en rijdt dan de kruiwagens naar het einde van de tuin, die toch tamelijk veraf blijkt. Eigenlijk zou ze dat niet moeten doen. Dat is werk voor de tuinman maar die moet meer betaald worden per uur, daarom hebben ze het aan haar gevraagd en zij zegt niet gemakkelijk ‘neen’. Nu zit ze al 2 weken thuis en wordt bijna gek, zo te horen.
Ze heeft gisteren afgebeld en zou vandaag komen. Toen ze er deze morgen om 9u30 nog niet was, zag ik de bui al hangen. Ze was gisteren te optimistisch en was vandaag nog niet in staat om te komen.
Ik heb dan maar zelf (weer) het nodige gedaan om ons huisje proper te maken. Dat ik er een hekel aan heb, weten jullie al, maar ik kon het (opnieuw) niet zo laten, met het vochtige weer. Nu mag het weer gezien worden.

Geef een reactie

