Lazy Sunday (afternoon)

Ik zit hier, tevreden, met de kleine (poes) op mijn schoot. Mijn mooie grote kater ligt boven (veilig) te slapen. Mijn schat is de kranten aan het verknippen. Sommige stukjes wil hij houden, andere zijn voor mij op te lezen. De kachel eventjes aangezet om de koude te verdrijven, een Fierro met fruitsap binnen handbereik, een sigaret in de asbak en goede muziek op de achtergrond. Wat kan een mens zich nog meer wensen ? Is het leven schoon of wat ?
Mijn schat is al om de gebraden kip geweest. Hij zal het straks opwarmen en serveren met lekkere frietjes. Terwijl we eten zullen we kijken naar een opgenomen serie of film.
Na de vaat zal mijn lief weg dommelen terwijl ik verder kijk en brei. Ja, ik ben weer begonnen. Wat het juist zal worden, een pull of een kleedje, weet ik nog niet. Het hangt ervan af hoeveel wol ik gekocht heb. Het was lang geleden en mijn nota’s van vroegere breiwerken vind ik niet terug. We zien wel. Het is vooral bezighouding tijdens het tv kijken.
Na een aangename, lange avond tv kijken zal ik misschien, hopelijk, vlug in slaap vallen. Volgende week 3,5 dagen werken …

2 thoughts on “Lazy Sunday (afternoon)

Geef een reactie

