Zondag …

Voor velen een zalige, rustdag. Voor mij betekent zondag de laatste dag voor ik terug moet gaan werken.
Een dag die begint met een boterkoek en de Zondagskrant. Het is de enige krant ik doorblader en sommige stukjes lees, tot ik mij erger dat de sensatiekop niet weerspiegelt in het artikel. Dan maar de sudoku invullen. Niet voor de te winnen prijzen want tickets voor een familiepark of een game voor Playstation interesseren me niet.
Na een wandeling in ons tuintje met de kleine poes is het tijd om de pc op te eisen. Vlug de mail nazien en de leuke mopjes doorsturen. De blogs zijn ook vlug overlopen, want in het weekend schrijven er niet veel. Dan is het tijd om Cubis te spelen, met een aperitiefje tot mijn schat zegt dat het eten klaar is. Tijdens het nuttigen ervan aan de salontafel, kijken we naar een opgenomen serie. Na het spoelen en in de vaatwas plaatsen van de vaat, kijken we verder. Mijn zoet valt dan meestal in slaap alhoewel hij dat niet toegeeft.
Rond 17u45 beginnen de series die we volgen en kijken we zoveel mogelijk rechtstreeks, een andere serie die we willen zien dat op het zelfde moment wordt uitgezonden wordt opgenomen, dit tot rond middernacht.
Mijn lief gaat naar bed en ik doe mijn ronde : kaarsen allemaal uit doen, schuifdeur gesloten, licht aan op de terras om te zien of mijn Chewy soms niet terug is, nazien of het kattenluik goed staat (binnen kunnen maar niet buiten), tv uit doen, de gebruikte glazen en tassen in de vaatmachine steken, het deksel van de kattenbak (hebben ze nog eten & drinken genoeg ?),… Na een bezoek aan het toilet ga ik ook naar bed.
Ik heb geen tijd om me neer te leggen of Toyah komt voor zijn uitgebreide streel- en knuffelsessie. Dan lig ik te wachten tot ik in slaap val en plots komt er in mijn hoofd : ‘Wat zal het morgen weer zijn, op het werk ? Zal mijn chef weer vies doen en me negeren of tegenwerken ? Zal er veel werk zijn ? Is er een vergadering voorzien ? …’ En ik ben klaarwakker ! Ik moet geen moeite meer doen om de slaap te vatten en ik zie elk uur op de klok komen en gaan. Meestal rond 3 uur val ik dan eindelijk in slaap om wakker te worden van de wekker, iets na 6 uur …
Als ik niet moet gaan werken, sta ik niet voor 9 uur op. Het is dus niet te verwonderen dat ik op maandag niet al te goed gezind toekom op het werk. Dat het eventjes duurt voor ik mijn aangeboren vriendelijkheid terug vind …

3 thoughts on “Zondag …

  1. Wat voor mij helpt tegen piekeren, dat is in gedachten teksten opzeggen, traag zodat je brein geen kans krijgt om af te dwalen. Bij gebrek aan gedichten die ik van buiten ken, kom ik meestal bij het weesgegroetje terecht, dat is er toen ik een jaar of 5 was, “ingehamerd” door mijn grootmoeder…
    En dat allemaal terwijl ik helemaal niet gelovig ben…
    šŸ˜‰

  2. @ Mich: twee foutjes verbeterd šŸ˜‰ De Zondagskrant lees ik nooit. Af en toe de Metro en soms koop ik een krant. Meestal het Nieuwsblad en soms ook eens de Morgen.
    @ Sandrissimo: dat zou ik niet meer kennen maar ik ‘zing’ soms wel liedjes als ik niet kan slapen. Dat zijn de enige teksten die ik nog van buiten ken.

  3. @ Sandrissimo :
    Ik rij dan meestal een ‘Grand Cur’, in gedachten, en als dat niet helpt : rekensommen. šŸ˜‰ Soms lukt het.
    @ Stef :
    Bedankt. Liedjesteksten ! Een zeer goed idee. Volgende week probeer ik dat eens.

Geef een reactie

