Uurverandering.

Dit zal waarschijnlijk op vele blogs het onderwerp zijn, dus waarom ook niet hier.

Persoonlijk vind ik er niets aan. Ik herinner me nog toen ze ermee begonnen zijn. Dus vroeger ging het ook zonder. Dat het beter zou zijn voor het milieu betwijfel ik. Wat je ’s morgens wint, verlies je ’s avonds (of omgekeerd). Het duurt toch maar enkele weken eer het opnieuw even donker/klaar is.

We hebben elk een uurwerk en een gsm. Mijn uurwerk is een ‘radio controlled’ maar blijkbaar werkt die weer niet goed : het heeft zichzelf niet automatisch goed gezet. Er staat een uurwerkje boven de tv en in de badkamer en er is de radiowekker boven. We hebben de video boven en beneden. De dvd-recorder en pc zetten zich automatisch goed. Het zal weer discussies geven omdat ik wil dat alle uurwerken exact dezelfde tijd aangeven. Dit is een gelegenheid om ze synchroon te zetten, dat wel, maar loont me de moeite niet. We weten wat gedaan.

De dieren zullen het niet begrijpen waarom we een uur later opstaan en gaan slapen. Het zal een hele tijd duren voor ze weer mee zijn en wij ook. Gelukkig moeten we volgende week niet werken …

2 thoughts on “Uurverandering.

  1. Inderdaad, langs alle kanten (ja, ook op mijn blogje) gemor en geklaag.
    Het nut op vlak van energiebesparing worden al langer zwaar in vraag gesteld, en het effect op de gezondheid staat buiten kijf. Mijn paranoïede kantje zit zich dan ook af te vragen, welke lobby nu eigenlijk achter die uurverandering zit…

  2. Wetend dat we eigenlijk zouden moeten leven op het ritme van de Engelsen omdat we nu eenmaal dichter bij Greenwich leven dan Berlijn is dat gedoe met zomer/winteruur nog extra belastend. Afschaffen die rotzooi.

Geef een reactie

