werk & spelen.

Ik heb er al weer spijt van !
Ik heb maandag in de vergadering gezegd dat ik op 3 januari zou komen werken. Er was slechts 1 collega die geen verlof had aangevraagd en dat is te weinig. Om eens een geste te doen heb ik, uitzonderlijk, gezegd geen verlof te nemen op die dag. Normaal gezien zou ik de hele week thuis zijn, zoals elk jaar. Ik had een kleine blijk van erkenning verwacht. Dit kwam niet. Als ik al gedacht had dat mijn gebaar mij enig krediet heeft opgebracht, ben ik eraan voor de moeite : gisteren en vandaag (weer) alleen maar korte antwoorden gekregen waar ik niets mee was. Er wordt altijd gezegd dat als je het niet weet, je het moet komen vragen. Beter dat dan fouten maken. Als ik eens iets vraag, krijg ik een antwoord van : ‘We hebben daar les over gegeven’ of ‘zoek het op’ of ‘dat zou je toch moeten weten’ …
Aangezien ik het vraag wil dat zeggen dat ik het niet weet, dat ik het niet terug vind, dat mijn collega’s ook niet zeker zijn, dat het een uitzonderingsgeval is dat niet beschreven staat en waar iemand een beslissing moet over nemen ! Maar weet je wat ? Ik heb het zelf opgelost naar het best van mijn kunnen. Als later blijkt dat het niet correct was, zal ik zeggen dat ik geen antwoord kreeg waar ik kon verder mee werken. Als ze het zo willen, kunnen ze het zo krijgen !
De kans is groot dat ik op 3 januari toch niet vrij zal zijn. Familiefeest of zoiets. Ze moet dan maar zelf komen …

Gelukkig kan ik thuis genieten van mijn 2 poezen.
Het is nog een voordeel dat de plafonds nog niet afgewerkt zijn. We hebben in een balk een nagel geklopt, daar een touw aan vast gemaakt en onderaan een balletje gehangen dat ongeveer 10 cm boven de grond zweeft. En leuk dat ze het vinden. En wij ook !


Meer foto’s op Flickr.

4 thoughts on “werk & spelen.

  1. Een beetje meer collegialiteit zou niet misstaan! En dan wordt van een mens verwacht dat hij/zij gemotiveerd gaat werken en bovendien nog goed werk aflevert ook! Laat je niet kennen…
    Leuke poezenfoto’s! 🙂

  2. Zo’n collega’s dat is ook niet plezant zeg! Ze kunnen je in elk geval niks verwijten hé?
    Ik heb vroeger ook in zo’n hiërarchische omgeving gewerkt, ik werd daar zot van…
    Dat van die poezen is keischattig!

  3. @ Menck :
    Na meer dan 20 jaar krijg je een dik(ker) vel, maar soms …

    @ Annemie en Sandrissimo :
    Het is vooral die ene chef die zo raar uit de hoek kan komen.
    Bedankt. Spelende poezen, een mens kan niet missen hé.

Geef een reactie

