Mannen …

Mijn lieve schat is 3 dagen moeten binnen blijven. Wat een ramp !
De eerste 3 dagen van een ziekteperiode moet je thuis beschikbaar zijn voor de controledokter. Ben je dat niet moet je zelf naar zijn kabinet gaan, ver van je huis. Er is dan een hele administratieve rompslomp en kan je problemen krijgen. Om dat allemaal te vermijden moest hij binnen blijven. Dat dit zeer tegen zijn zin was heb ik gemerkt. Wat ik ook gemerkt heb is dat er elke dag een nieuwe krant was. Ik heb niet gezegd dat ik weet dat hij ’s morgens in alle vroegte opstaat en vlug naar de krantenwinkel gaat terwijl ik nog lig te slapen …
Gisteren is hij naar een buurtwinkel gegaan om ‘broodnodige’ boodschappen. Hallo ? Waarom ben ik thuis, denk je ? Niet dat ik dat graag doe, maar wat moet, moet hé.
Nu is hij naar Delhaize want de poezen hadden korreltjes nodig om te eten. Yeah, right ! Dat hij dan gewoon toe geeft dat hij eens buiten, in de zon, wil zijn.

Toyah is eergisteren binnen gekomen op 3 poten ! Hij steunt niet op zijn linkervoorpoot. Er is niets aan te zien. Ik mag er helemaal aankomen en lichtjes op duwen. Hij scherpt wel zijn nagels aan de kokosmat, maar erop steunen doet hij niet. We vermoeden dat hij een verstuiking heeft. Ik draag hem nu naar boven, naar beneden, naar buiten en terug binnen. Hij eet goed en slaapt veel, dus komt het wel goed, hoop ik. Maar als het niet vlug betert ga ik toch met hem naar de dierenarts, om zeker te zijn.

Tussen Toyah en Kira komt het goed : enkel de kleine blaast nog naar de grote wanneer hij uit het zelfde bakje wil eten als dat waar zij bezig is. Het is hier de omgekeerde wereld.

3 thoughts on “Mannen …

Geef een reactie

