Deze week thuis.

We zijn alle 2 thuis deze week.
Mijn schat had verleden week last van Bronchitis en is toch gaan werken, ondanks mijn protest. Het was niet erg genoeg om thuis te blijven en de hoestsiroop zou voldoende zijn, zei hij. Niet dus : tegen het einde van de week hij hoestte nog harder, zijn neus was nog meer verstopt, zijn ademhaling ging nog luider, …
Gisterenavond kwam de donderslag bij heldere hemel : ‘Ik blijf morgen thuis én laat de dokter komen.’ Ik dacht ik uit de zetel ging vallen. Normaal gezien moet ik uren zagen om de dokter te mogen bellen voor hem.
Hij moet zich zeer slecht voelen want de dokter heeft hem de hele week gegeven en zonder protest heeft hij gezegd dat het goed was. Mijn arme schat ! Ik heb dan maar omstandigheidverlof gevraagd voor mij, wat ik ook gekregen heb. Nu kan ik er op letten dat hij binnen blijft en zijn medicijnen neemt. Vertroetelen zit er niet in want ik ‘moet hem met rust laten’ …
Ik ben ook lekker thuis om het kleintje in de gaten te houden en de grote extra aandacht te geven. Die mag ik wel vertroetelen 😉

4 thoughts on “Deze week thuis.

  1. Spoedig herstel voor je ‘schat’ en zorg ook goed voor jezelf! en voor poesje, uiteraard! Heb je nu al een naam gevonden voor pluizenbol?
    Wat dacht je van ‘puce’… 😉

  2. @ Annemie :
    Bedankt, zal ik doen.
    We hebben een naam in gedachten …
    @ Micheline :
    Ik loop altijd met een halve verhoudheid. Roker, hé 😉
    Zal ik doen, zoveel ik mag.
    @ Menck :
    Ik heb geen ambitie om zijn moeder te zijn. Ik wil hem enkel nog lang bij me. Maar ik begrijp het.

Geef een reactie

