Het is gelukt !

We hebben een nieuw kleintje. Ze is geboren op 3 of 4 juli en is bruin van kleur met witte teentjes, keel en kin. Ik was vergeten dat ze aan die leeftijd zo klein zijn. Schattig !

Om 18 uur, gisteren, heeft mijn schat haar gekozen uit een nest van 4. De kleintjes zaten buiten, dicht bij de achterdeur en mochten niet binnen, de arme schatjes. Nu, bij ons, mag ze (nog) niet buiten, ze moet eerst haar nieuwe huis gewoon worden.

Zoet had, bij het kiezen, 2 vlooien zien lopen en dacht dat hij ze er wel zou kunnen uitplukken. Thuis gekomen hebben we haar beter onderzocht en bleek dat ze er vol van zat. Ik had nog een spuitbus tegen vlooien staan en heb haar ondergespoten. Dat waren 2 trauma’s in nog geen uur tijd : weg van haar huis & familie en die spuitbus.
Ik heb haar dan bij het eten gezet en aangezien ze zo mager is dat ik haar ribbetjes kan voelen, is ze onmiddellijk beginnen eten. De kattenbak heeft ze ook direct daarna gevonden.

Toen de grote Toyah binnen kwam en hij de kleine zag, wist hij duidelijk niet wat te denken. Die kleine kreeg de grote in het oog en rechtte haar rug en begon te blazen, of wat voor blazen moest doorgaan. Daarop is de grote dan ook maar begonnen. Hij deed ook schijnaanvallen en stond te tapdansen. We hebben de kleine vannacht in de badkamer laten slapen met de deur dicht, voor haar veiligheid.

Vandaag kijken ze al naar elkaar maar komen nog niet dicht. Ze eten ook al uit dezelfde eetbakje, maar niet samen. Hopelijk komt dat nog want het was wel de bedoeling dat de grote zich niet meer zou vervelen, niet dat hij een concurrent in huis heeft. Hij zal het met tijd wel snappen zeker ?

Toen ik deze morgen opstond, was ze leuk aan het spelen met een balletje en een muisje. Ze kuist zich goed en heeft nog last van vlooien maar de druppels die ik in haar nek gedaan heb, zullen dat vlug verhelpen. Ze hoort goed en kijkt naar alles wat beweegt en laat zich gemakkelijk oppakken. Ze ligt nu op mijn schoot te slapen …

Welke naam zouden we haar geven ? De map met foto’s die we al van haar genomen hebben en waarvan er enkele op Flickr staan, hebben we ‘vlooitje’ genoemd. Ik wil een andere naam maar heb nog geen inspiratie. Jullie wel ?

5 thoughts on “Het is gelukt !

  1. Ik ben oprecht blij voor jou dat je een nieuw ‘schatje’ gevonden hebt. Geniet ervan en hopelijk komt alles in orde met de vlooitjes…ah, met jonge poesjes is er altijd iets – maar het is normaal!
    Ik ben niet goed in het verzinnen van namen 😉

  2. Wat een prachtig diertje! Dikke proficiat.
    Mijn drie wollebollen heten Poes, Plumeau en Waldo. Voorheen was er al een Diesel, een Zsa-Zsa en een Cacharelle. Misschien vind je daar wel je gading tussen?

  3. @ Annemie :
    Bedankt. De vlooien zijn onder kontrole nadat ik gisteren alles nog eens bespoten heb.
    @ Annemiek :
    Merci. Vlooien : zie hierboven.
    @ Stef :
    Op die site staan téveel namen. Het moet iets zijn die bij haar past. Kes vind ik wel mooi.
    @ Menck :
    Thanks. Nu is het nog Kleintje of Doddertje, maar dat zal nog veranderen. Bedankt voor de suggesties.

Geef een reactie

