Nieuw gebouw, nieuwe werkplek.

Haha ! Ik ben deze morgen NIET verkeerd gereden. Ik heb niet de weg genomen die ik nu al weer bijna 8 jaar neem. Neen, de juiste weg naar het nieuwe gebouw : ik was wakker 😉

De heenrit duurde 7 minuten. Ik heb geen verkeerslichten (op rood) tegen gekomen, geen moeilijk oversteekbare kruispunten, bijna geen verkeer. Het was ook maar 7u23 toen ik vertrok. De terugrit duurde iets langer want er was meer verkeer en de verkeerslichten werkten niet zo goed mee. Het was dan ook rond 16u45 … Het is iets verder en ik ben wat langer onderweg maar eigenlijk is het de moeite niet om erover te praten. De mensen die met de trein komen : die hebben recht van spreken, want we zijn toch een heel stuk verder van het station en ze hebben nog een bus of fiets nodig om er te geraken.

Het is een heel ander zicht vanwaar ik nu zit. Ik zat vroeger met mijn rug tegen de muur (letterlijk) aan de ene kant van de 2 ineen lopende plaatsen. Mijn chef zat achter de hoek. Nu zit ik weer aan een lange kant van de enige, grotere zaal, met mijn chef’s achter me. Ze kunnen dus op mijn scherm kijken en zien wanneer ik me bezig hou met vb mailkes sturen naar mijn vriend & collega Stef. Gelukkig hebben ze ook hun werk zodat ze niet de hele tijd zullen kijken wat ik aan het doen ben, maar toch. Ze zien ook wanneer ik wegga om ene te gaan roken, wanneer het eigenlijk niet mag of wanneer ik eens vlug naar mijn zus ga voor een praatje. Raar hoor.
We zitten allemaal terug in blokken van 2, 3 of 4 maar die staan veel verder uit elkaar, wat goed is om meer ruimte te hebben maar niet om te kunnen mee praten met iemand aan een andere blok. Zo is het veel minder gezellig, maar we zijn daar om te werken hé. Lawaai is er bijna niet, wat goed is, maar we zijn nog maar op halve bezetting en hebben allemaal veel werk dus doen we goed verder. Tijd zal uitwijzen hoe het echt wordt.

Op mijn bureau staat nog niet alles zoals ik het wens, want het is nog wat zoeken wat het beste waar staat. Ik zal deze week nog wat verschuiven tot ik mijn draai terug gevonden heb. Komt wel goed, zeker wanneer we die nieuwe, kleine kastjes krijgen die besteld zijn.

Het is nieuw, wennen en aanpassen maar we zijn flexibel genoeg, nog 😉

8 thoughts on “Nieuw gebouw, nieuwe werkplek.

  1. Ik zou dat dus wel durven doen: verkeerd rijden. Maar ik ben dan ook als een een verstrooide Flater ;-).
    Goed dat je niet veel langer onderweg bent. Ik weet niet of het voor veel mensen nu dichter is, maar het zal voor toch wel wat collega’s verder zijn – vooral zij die van het station komen.
    Nu enkel foto’s ter illustratie 😛

  2. Een verhuis is altijd goed om van een deel papier en zo af te geraken hé? Althans, zo was dat toch bij ons op ’t werk. Wel ambetant dat je nu vlak in ’t zicht van uwen baas zit…

  3. @ Stef :
    Die van Assebroek, St.-Kruis, St.-Pieters, Koolkerke, … komen hebben het station niet meer nodig hé.
    De foto’s zijn verstuurd 🙂
    @ Micheline :
    Ja, vind ik ook. Ik voel me betrapt 😉
    @ Sandrissimo :
    Veel mocht er niet weg, jammer genoeg, omdat we het dagelijks nodig hebben.
    Ja, vervelend, maar ik zal me er niet te veel van aan trekken en zal wel ondervinden wat het geeft.

  4. liefje,
    ik heb me weer eens niet zo best uitgedrukt.
    ik bedoel dat wanneer je je best doer en je werk graag doet, is er inderdaad soms een grote drukte, maar andere keren juist niet.
    de blutsen met de builen
    soms een tandje bijsteken
    en soms de riem eraf halen

    en wie commentaar heeft, kan eens in het spiegeltje kijken

Geef een reactie

