Ik zeer ben tevreden.

Mijn schat heeft gisteren zeer goed werk geleverd !

We zijn die 2 kasten, een voor een, gaan ophalen in het oud gebouw. Hij stelde zich vragen maar ik had al alles afgemeten en was zeker dat er 1 in de auto kon. Hij geloofde me niet, maar wie had gelijk ? Juist : ikke 😉

Hij wilde ze via de voordeur binnen brengen, door heel het huis ‘rollen’, over de schuifdeur heffen, de terrassen over, over het gras tot bij het tuinhuisje ! Ik zei : neen. Ik breng de auto tot bij de draad aan het tuinhuis, op het gras van de buren en hef de kast erover. Zo staat het al direct dicht bij waar ze moeten komen. De buren parkeren hun auto op hun gras, dus zal ik er ook wel eventjes mogen staan.

De kast verschuiven tot bij de auto ging als niets. Het in de auto schuiven ook. Het was nipt maar het ging. Het kofferdeksel met een binnenfietsband vast maken ging ook. Naar huis rijden was een fluitje van een cent. 2 Buurmannen optrommelen om de kast uit de auto te schuiven en over de draad te zetten, was ook geen probleem. Alles nog een keer herhalen voor de 2de kast en klaar was Kees.
Mijn lief kreeg er weer geen kop aan dat het zo gesmeerd verlopen was. ‘Hoe doe jij dat toch ?’ Nadenken, organiseren en vriendelijk vragen, was mijn antwoord.

Daar stonden ze dan : in het gras, nabij het tuinhuis in minder dan een half uur. Goed hé.

Mijn mannemens heeft dan het tuishuisje (gedeeltelijk !) leeg gemaakt, opgeveegd waar de kasten moesten komen, de spinnenwebben weg gedaan, de kasten op hun plaats gezet en ze gevuld. Hij is daar enkele uren mee bezig geweest en het resultaat mag gezien worden. Het tuinhuisje staat niet meer zo eivol en daardoor kan je weer aan alles. Om de grasmachine of hogedrukreiniger te nemen moet je nu geen half uur meer vanalles verplaatsen. De vuilzakken hebben een eigen plaats en moeten niet meer boven op iets anders gezet worden. Alles staat nu overzichtelijk en gemakkelijk bereikbaar.

Ik ben zeer tevreden !

Nu nog eens een grote opruiming doen en weggooien wat er overbodig en 4-dubbel in staat, zoals lege bloempotjes in alle maten, kapotte bezemstaarten, … Daar is hij niet goed in maar ik zal het hem eens mooi vragen of dreigen het zelf te doen. Werkt altijd !

3 thoughts on “Ik zeer ben tevreden.

Geef een reactie

