De verhuis is gedaan !

De verhuisfirma, van Antwerpen blijkbaar, is deze morgen om 7u30 gestart. Er waren 4 verhuiswagens en 2 liften, ene voor alles buiten te halen via de balkons en de andere om alles binnen te brengen in het nieuw gebouw, maar daar kunnen de ramen niet volledig open dus moest alles met de gewone lift.
Eerst hebben ze alles van de directeur ingeladen ! Niet te begrijpen want hij is in verlof en zit in Zuid-Italië. Dan volgens per verdieping in het nieuwe gebouw. We hadden gedacht dat wij pas voor morgen zouden zijn, maar alles moest vandaag buiten zijn, zegden ze zelf. Ze gingen verder werken tot 18 uur. Morgen moeten ze enkel nog de kasten met klassementen opladen en brengen. Chapeau !
Wie zijn dozen werden ingeladen, moest naar het nieuw gebouw vertrekken. De eerste waren al om 9u30 weg. Aangezien ze daar niets konden doen hebben ze de nieuwe buurt verkend 😉
Wij hebben zitten praten, breien, lezen, roken, koffie/thee drinken maar ons niet echt verveeld. Ik heb geholpen met mijn zus : gisteren had de (andere) kantinière zo goed als niets verder ingepakt dus moest mijn zus alles alleen doen ! Ze had gisteren een tand laten trekken en zag er moe & ziek met pijn uit. De arme schat. Gelukkig hebben nog anderen ook geholpen en tegen 11 uur was alles klaar. Zij is dan naar huis gegaan om te herstellen en te rusten.
Ik had voorgesteld om morgenmiddag, voor ik naar huis ging in verlof, al onze planten te verhuizen. Toen ik zag dat er enkelen de nieuwe route van het Station naar onze nieuwe werkplek mochten afrijden met bus, tijdens de uren, heb ik ze vandaag vervoerd. Zo ben ik er morgen vanaf.
Ik heb toen gezien dat er enkel bureau’s staan met 1 zo’n ladenkastje eronder. Waar we alles zullen zetten weet ik niet. Nu hadden we aan weerszijden laden en muren waar we veel konden aanhangen … De grote kasten worden later geleverd. Dat wordt nog leuk.
Toen wij rond 14u30 nog de enigen waren in het gebouw, moesten we ook niet meer blijven. We zijn dan maar ene gaan drinken om (nog eens) afscheid te nemen, tot het tijd was om naar huis te gaan.
Ze zijn blijkbaar vergeten om ‘fibreglass-kabels’ te laten plaatsen zodat onze pc’s zouden werken. Ze zijn nu druk bezig deze te ‘trekken’ en hopelijk kunnen we donderdag, maar eerder vrijdag, terug werken. Het zal me worst wezen want ik ben vanaf morgenmiddag in verlof voor de rest van de week. Hoera !
Morgen naar het nieuw gebouw waar ik mijn dozen zal uitpakken en de rest van de 5 uur verder zal lezen in mijn boek … Het leven is schoon ‘aan den Staat’ 😉

4 thoughts on “De verhuis is gedaan !

  1. Bwahahahaha, de kabels vergeten! Typisch. Hopelijk maken ze er zo’n haastig werk van dat er fouten gemaakt worden.
    Het leven is schoon ‘aan den Staat’? Wacht maar tot maandag. 😛

Geef een reactie

