Wat is er hier aan de hand ?

Nu er 2 bloggers terug onder ons vertoeven, zegt onze Zapnimf dat ze na een jaar bloggen wil stoppen. Ze vreest om in herhaling te vallen.
Zeg dat het niet waar is ! Ik heb die blog nog maar recentelijk ontdekt maar lees het sedert dan, elke dag. De stukjes zijn prachtig geschreven, leuk, grappig, mooie beschrijvingen van mens en omgeving, zo uit het leven gegrepen, soms chaotisch maar altijd geestig,…
We moeten haar wens respecteren, natuurlijk, maar ik wil toch mijn spijt uitdrukken moest ze echt niet meer schrijven. Niet stoppen aub ! Doe mij/ons dat niet aan.

Gisteren zijn mijn zoet en ik naar een goede vriendin geweest, om iets te eten en veel te praten.
We waren er rond 13 uur en zijn pas om 20u30 naar huis vertrokken. Het was lang geleden wat we nog samen waren geweest en hadden dus veel te vertellen.
Zij heeft al vele tegenslagen moeten verwerken : hartaanval op haar 40ste, 2 jaar terug borstkanker gehad en overwonnen, enkele maanden geleden haar moeder overleden. Een ander mens zou er misschien onder gebroken zijn, maar niet zij. Ze is nog altijd dezelfde, behulpzame lieve vriendin die meeweent over mijn verloren poesje, die dankbaar is omdat we het derde seizoen van ‘Deadwood’ meehebben om te bezien (de eerste 2 heeft ze bijna in 1 ruk uitgekeken), die geniet van het leven, die niet jaloers maar gelukkig is voor anderen die het goed stellen of het beter hebben dan haar, die een steun en toeverlaat is voor mensen die het eventjes niet zo schitterend hebben, die me zegt geduld te hebben met mijn lief als hij weer eens op mijn zenuwen werkt, die hem uitlegt dat ik nu ook niet meer zal veranderen en hij verliefd geworden is op mij omdàt ik zo besta, … Kortom, een veel beter mens dan ik.
We hebben gelachen, gehuild, geschaterd, gegeten, gedronken, genoten van elkaars gezelschap en beloofd dat het niet meer zo lang mag duren voor we elkaar terug zien !
Een prachtige namiddag !

4 thoughts on “Wat is er hier aan de hand ?

  1. Het is een kunst om het vol te houden. Niet iedereen houd bloggen lang vol.
    Er zouden meer van die mensen moeten zijn hè. Jammer dat het vooral zulke mensen zijn die zoveel tegenslag hebben in het leven. 😦

  2. Vrienden zijn het schuim op het levensbier, wordt wel es gezegd. Daar is geen woord van gelogen.

    Ik hoop, net als jij, dat Zapnimf vlug terug bijdraait. Veel recht van spreken heb ik echter niet, aangezien een blogstop me ook niet geheel onbekend is, natuurlijk. 😉

  3. @ Stef :
    Ik begrijp dat, maar het is ook niet verplicht elke dag een post te plaatsen hé.
    Ik heb al vaak gemerkt dat de lieve, zachte mensen meer tegenslagen krijgen dan de kl**tzakken !
    @ Micheline :
    Ja, en ik heb geluk : ik heb er zo enkele, die ik dan ook op handen draag.
    @ Menck :
    Zoveel is zeker want zonder goede vrienden is het leven (soms) ondraaglijk.
    Als Zapnimf, net als jij, ook niet te lang weg blijft, ben ik al tevreden.

Geef een reactie

