Toyah en muizen.

Ik had altijd gedacht dat, de muizen die we binnen en buiten vonden, de resultaat waren van de kleine poes. Zij was de jager.
Niet dus ! Gisteren had ik 5 muizenlijkjes zien liggen onder de tuinbank. Ik kreeg al weer hoop. ’s Avonds heb ik gezien hoe onze grote kat met een muis in zijn mond rond loopt, het laat lopen, het achterna zit tussen de bloempotten, terug in zijn mond neemt, … Ik heb hem 2 keer kunnen opnemen zodat het muisje kon ontsnappen. Hij was zeker niet gelukkig, maar ik kon niet anders.
Vandaag was hij weer bezig, maar hij had zijn lesje geleerd : van het ogenblik dat ik wilde buiten komen, nam hij de muis in zijn mond en liep ermee onder de struiken. Zo tot 3 keer toe.
Ik weet het : het is de natuur maar ik kan er gewoon niet op staan kijken. Ik moet tussen komen. Zolang hij ze niet binnen brengt en ik het niet zie, doet hij maar …

4 thoughts on “Toyah en muizen.

  1. Ik kan me voorstellen dat je hoopte dat je kleine poes terug gekomen was. Jammer. Het is eigenlijk zielig om een poes zo met een muis te zien spelen maar het is idd hun natuur. Muizen in huis, ik mag er niet aan denken!

  2. Onzen Ozzy kende dat ook al rap hoor, dat hij uit mijn buurt moet blijven met een prooi, want dat ik die probeer af te pakken. Zielig is dat hé, dat ze dat beestje laten gaan en dan weer pakken…

  3. @ micheline :
    Ja, weer een mini-hartaanval.
    Ik ben alleen bang van spinnen, maar heb toch niet graag muizen in huis : niet proper, ziektes, knabbelen aan alles, …

    @ sandrissimo :
    Zoiets leren ze vlug en andere dingen nooit, hé. Ik kan er niet op kijken.

    @ annemie :
    Ja, weet ik, juist. Ik kan het niet zien en moét ertussen komen : dat is mijn aard !

Geef een reactie

