Hoe bestaat het ?

Er is iets wat ik niet kan begrijpen : als je er niet moet van hebben of je kan het niet teren of het is niet aangenaam lezen of de onderwerpen staan je niet aan of … , waarom dan afkraken ?
Als ik eens rondlees in blogland en ik stoot op een blog waar ik mezelf niet in kan vinden of ik ga niet (volledig) akkoord, dan bezoek ik die voor een hele tijd niet meer. Normaal zou ik denken, toch ?
Blijkbaar is er nog een andere reactie mogelijk : de schrijver/schrijfster bombarderen met (persoonlijk) mails en zo negatief bezig blijven tot die blogger zijn schrijfsels verwijdert. Hoe laag kan je zinken ? Hoe is het mogelijk dat deze persoon of personen het plezier kunnen vergallen voor alle anderen die de posts wel (zeer) kunnen smaken ? Het zou niet in mij opkomen om hun privé mailadres op te zoeken om hen te contacteren. Als ik iets te zeggen heb doe ik dat wel via de blog !Dan kan iedereen én de persoon zelf reageren of mijn reactie verwijderen.
Je zou kunnen argumenteren dat je die mails maar niet moet lezen of je er niets moet van aantrekken, maar als die mails erg beledigend en/of vernederend zijn, kan ik me wel voorstellen dat je geen zin meer zou hebben om nog verder te doen.
Naar ik begrepen heb is dit wat onze goede blog-vriend Menck (en vroeger ook al Smiling Cobra) is overkomen en ik kan zijn(hun) besluit begrijpen. Het is en blijft natuurlijk jammer dat er zo zeer geliefde bloggers weggepest worden door vervelende, saaie, ongelukkige, niemand-ontziende, jaloerse mensen. Want geef toe : enkel iemand die stikjaloers is op hun vlotte, schitterende en prachtige manier van schrijven, zou hen eruit willen kieperen.
Shame on you ! Om ons, de talrijke lezers, te beroven van ons dagelijkse portie plezier omdat jullie te kleingeestig zijn om het te begrijpen ! Jullie zijn laffe mailers ! Moge jullie pc’s gezamenlijk vastlopen of ontploffen !

10 thoughts on “Hoe bestaat het ?

  1. Volkomen eens met je!
    Je omschrijft kort en bondig wat zich deels op het scherm, maar grotendeels achter de schermen heeft afgespeeld.
    Dat er sympathie en antipathie voorkomt en wordt geuit, daar kan ik in komen, maar zeker niet met érg ondermaatse beweringen en verwensingen!
    Vanochtend maakte ik even de bedenking dat het soms beter ware de comments-functie uit te schakelen, e-mail niet te vermelden en geen gastenboek te openen, maar daardoor verwijder je ook de interactieve functie tussen bloggers… (bloggers zouden in dat geval énkel commentaar kunnen geven d.m.v. een artikeltje dat ze op hun eigen blog zouden kunnen publiceren…)
    Het overkomt me meer dan eens bij het lezen van comments dat ik merk dat de gegeven commentaar net niet gaat over de ‘pointe’, maar over een stukje dat er wordt uitgelicht en niet juist begrepen werd…
    Afijn, toch blijf ik hopen dat Smiling C. en Menck terug ten tonele zullen verschijnen op een dag; als ik daar mijn steentje kan toe bijdragen zal ik het niet laten. Zoals ik elders al zei: wellicht missen ze toch ook hun (trouwe)lezers…, blijven ze zitten met hun mooie bijdrages…allez, ik zoek maar argumenten en bedenkingen om ze over de streep te halen…
    (Menck en Smiling, als je dit leest
    … )

  2. Hoe het bestaat? Het bestaat al zo lang als de mensheid. Sinds de start van het internet waren er mensen die graag anderen het leven zuur maken op verschillende manieren. Het internet bleek al gauw een perfect middel om pestkop te spelen: lekker anoniem en zelden moest je voor de gevolgen instaan. Op nieuwsgroepen dook dat soort al gauw op: trollen werden die genoemd. Nu is het internet al een heel stuk verder maar toch blijven dat soort mensen opduiken. Gelukkig kan men er zich nu wel beter tegen wapenen. Ook de wet is in heel wat landen al aangepast om pesten via internet tegen te gaan (en andere misdrijven). Maar het is nooit volledig uit te sluiten.

  3. Ik hoop dat smiling cobra dit leest, het zal hem en vele van zijn (vroegere)lezers een beetje helpen, bedankt dat je uitdrukt wat velen van die knolselders bezield. velen keken met spanning iedere dag uit naar zijn volgende post, helaas.

  4. Ik vind het betreurenswaardig dat mensen een ander er toe aan zetten zomaar te stoppen met bloggen. Ik weet natuurlijk niet wat er precies gebeurd is bij Menck en ik kan ook niet inschatten hoe het moet zijn als iemand je ‘stalkt’. Maar ik ben wel geneigd te denken dat men dat bij mij echt niet zou moeten proberen. Ik durf wel eens scherp uit de hoek komen, zeker heviger dan Menck, tegenover bepaalde personen of situaties. Ik krijg dan ook wel eens reacties, zowel op mijn blog als in mijn mailbox. Maar meestal kan ik daar goed mee om. Ik denk eerlijk gezegd dat niemand mij ooit zover zou krijgen mijn blog stop te zetten, maar zoals gezegd, dat weet je natuurlijk pas als de situatie zich voordoet.
    http://svendeschutter.wordpress.com/

  5. Ik, Smiling Cobra, kom nog regelmatig langs op alle bevriende logs, plaats evenwel zelden commentaar, maar wil nu toch graag kwijt dat ik het volkomen met je eens ben en alleszins de laatste alinea van je stukje onderschrijf.

  6. Ik snap dat niet hé, ik zou nooit commentaar geven via mail, als je het niet eens bent met iemand, dan schrijf je een comment. Wordt die verwijderd, dan ga je daar gewoon niet meer langs, krijg je een antwoord, des te beter.
    Er zijn toch rare mensen op de wereld hé?

  7. @ Nagolore :
    Het krijgen van commentaar op je stukje is een leuk deel van het bloggen, zolang het niet te gemeen wordt …
    Ja, ze hebben het gelezen 😀

    @ Stef :
    Ik blog nog niet zo lang en was me er niet van bewust. Ik had het moeten weten, natuurlijk, want de menselijke aard is mij niet vreemd, jammer genoeg.

    @ Freddy 11 :
    Graag gedaan maar ik schrijf uit mijn hart. Ik kan niet anders …

    @ Sven :
    Ik denk/hoop ook dat ik ertegen zou kunnen of toch even sterk zou terug slaan, maar je weet nooit hé.

    @ Smiling Cobra :
    Blij je nog eens te horen en te zien dat je nog steeds blogland bezoekt. Je bent een ‘lurker’ geworden ? 😉 Altijd welkom, maar nog beter : schrijf zelf opnieuw. Niet alleen voor mij maar voor al je lezers die je nog niet vergeten zijn ! AUB ?

    @ Menck :
    (rode wangen) maar wel neen. Ik ben niet de enige er zo over denkt.
    No Problem. Tot binnenkort dan, misschien ?

    @ Sandrissimo :
    Volledig mijn gedacht !
    Rare mensen ? Niet te doen ! Ik zou die hufters toch eens willen tegen komen tussen donker & klaar : ze zouden wat mee maken !

  8. Micheleeuw, je bent een vrouw met haar op je tanden. Je hebt lef en eerlijk gezegd ben ik nu toch een ietsiepietsie jaloers dat ik het zelf niet durf te schrijven. Prima werk…
    Het was een verrassing te zien dat Smiling Cobra ook is langsgeweest met een reactie. Blij te vernemen dat je af en toe nog eens langskomt SC!
    Mannen, neem weer plaats voor jullie pc en tokkel er op los aub!

  9. @ Annemie :
    Bedankt, maar zo besta ik nu eenmaal : als ik iets op mijn lever heb MOET het eruit !

    Mannen : jullie hebben het gehoord hé. Aan de slag ! 😉

Geef een reactie

