Logement

We hebben thuis een bezoekster. Niet zo maar een bezoekster maar eentje op 4 poten. Omdat zus en co op reis zijn, logeert ze bij ons. Haar naam? Jessie. Normaal logeert Jessie meestal bij de schoonmoeder van mijn zus. Maar die zag dat eerst niet zitten om die hond weer voor zo’n lange tijd te verzorgen. Dus hebben pa en ma, tot mijn grote verbazing, bij zus staan pleiten of die niet bij ons mocht komen. (Mijn mening werd hierbij niet gevraagd, maar dit geheel terzijde). Pa, die klaagt dat hij de ganse dag alleen is, is blij om wat gezelschap te hebben en ma is tegenwoordig weer gek op honden. Het heeft ooit anders geweest. Gelukkig is het een heel brave hond die meestal wel goed luistert en zelden of nooit iets verkeerd doet. Zo gaat ze nooit naar boven. Ze zit eerder uren onderaan de trap te wachten op je dan zelf naar boven te gaan. Alleen als je met haar gaat wandelen is het nog steeds niet echt plezant. Toch in het begin. Ze heeft de neiging om je mee te sleuren en daar is nog steeds geen remedie voor. Gelukkig stopt ze na een tijdje. Vroeger deed ze dat constant. In die mate dat je pijnlijke armen had na een half uurtje wandelen. Nu is dat gelukkig anders. Veel zal ik die hond toch niet zien want ik ben bijna elke dag naar Brussel.
3 thoughts on “Logement

  1. @ Mich: doe me dat niet aan hé. Twee weken gaat nog maar constant een hond in huis is niet te doen. Ik spreek uit ervaring: we hebben vroeger meer dan eens honden gehad. Vooral als het op huisdieren aan komt is mijn vader niet echt de man: het duurt maar voor even en mogen anderen voor de dieren zorgen. Zolang die honden van een ander zijn en slechts af en toe eens binnen komen, is het nog te doen.

Geef een reactie

