The Scene – Burg – Brugge

.flickr-photo { }.flickr-frame { float: right; text-align: center; margin-left: 15px; margin-bottom: 15px; }.flickr-caption { font-size: 0.8em; margin-top: 0px; }

The Scene
The Scene,
originally uploaded by micheleeuw.

Gisteren naar het reünieconcert van The Scene geweest op de Burg te Brugge. Dit is in het kader van Klinkers.

Mijn zoeteke had via de manager van de groep een uitnodiging gekregen zodat we front (tussen het podium en het publiek) foto’s mochten nemen. Altijd leuk, altijd speciaal.
Zeker als je weet dat we van Patrick Keirsebilck (baas van VZW Cactus – organisator van oa. Cactusfestival en Klinkers) nooit front mogen trekken. Die triestige mens heeft iets tegen mijn lief. Ik had vroeger nog gedacht daar verandering in te kunnen brengen want ik ken Patrick K. nog van veel vroeger, maar het heeft niet mogen baten en nu heb ik het ook opgegeven. Daarom gaan we nu over zijn hoofd, rechtstreeks naar de managers.
Hij heeft toch een beetje zijn slag thuis gehaald. We zaten, voor het optreden, achter het podium nog wat te praten met oude vrienden, toen hij een van zijn medewerkers naar ons gezonden heeft met de mededeling dat we achter het podium niet mochten trekken. Onze toestellen zaten nog in de koffers ! Alsof wij niet zouden weten dat het ‘not done’ is om backstage foto’s te nemen ! Enfin, we moesten reeds front gaan staan wachten. Geen probleem. Hij dacht waarschijnlijk dat we ons nog meer dan een half uur zouden vervelen, maar wat bleek ? Vooraan stonden collega’s van mij en vrienden van ons zodat we ons nog goed geamuseerd hebben. Ook hebben we kaartjes afgegeven aan mensen die interesse hadden in onze foto’s. Dus Patrick K. Dank je wel. Hij heeft het gezien en kon niet lachen, maar die man kan niet meer lachen, denk ik … Triestige plant !
Na 2 nummers foto’s nemen zijn we, uit eigen beweging, weggegaan. Ik had er meer dan 30 genomen en mijn zoet ongeveer 150! We hadden er toch genoeg 😉
Toen pas zag ik dat de Burg helemaal vol stond. Om erdoor te geraken moest je geduld hebben.
Ik had niet gedacht dat er zoveel volk zou zijn. Het was wel prachtig weer maar er was geen drank te verkrijgen. Je moest naar de tent van The Irish Pub gaan en een bonnetje kostte 1,80 euro! Daarvoor kon je de simpele dranken kopen. De speciale bieren, zoals Guiness, waren 2 bonnen! Dat vind ik een grote fout : hadden ze een drankstandje aan elke kant van het podium geplaatst zouden ze gouden zaken gedaan hebben met zo’n warm weer en zoveel mensen. Maar wie ben ik hé.
Na het optreden wilden we de avondlijn ( van De Lijn) naar huis nemen maar de buschauffeur wilde niet meer stoppen ! Aangezien er maar 1 per uur rijdt hebben we dan maar een taxi genomen. Duurder maar vlugger.
We hebben nog een deel van het optreden gezien van D.I.C.E. aan de Cohiba. Er was BBQ ten voordele van een voetbalploegje mét optreden. Ze hadden een oplegger op de parking gezet en het doek aan 1 kant open gedaan. Dat was het podium. Goed gevonden! Er was een massa volk en de ambiance zat er goed in. Die mannen waren zeer goed bezig en kunnen zingen & spelen als de beste ! We hebben ze zo vaak terug geroepen dat de politie de stekker heeft komen uittrekken. Letterlijk !
Mijn lief wilde dan gaan slapen maar ik nog niet, dus ben ik nog naar binnen gegaan om ene te drinken en wie zie ik daar voor me staan ? Mijn neef, de zoon van mijn broer. Hij was blijkbaar de chauffeur van zijn vader. Ik ben dan nog tot 3 uur blijven praten, drinken én dansen met mijn broer ! Toen was het tijd om ook mijn bedje op te zoeken. Het was genoeg geweest. Ik word tenslotte ook al een dagje ouder ;-p

2 thoughts on “The Scene – Burg – Brugge

Geef een reactie

